1

Onderwerp: Vullen

Hallo,

Ik ben net nieuw op deze site. Een fijne site met veel informatie . Alleen is mij nog iets niet duidelijk hopelijk kunnen jullie me helpen! Het is namenlijk de eerste keer dat ik een fondant taart wil maken.

Ik wil een taart maken met bastogne vulling. Geen 3D taart of meerdere verdiepingen. is dan een cake bodem beter of een biscuit deeg? En ik neem aan dat ik er dan 2 moet bakken? of word een hoog genoeg om het te vullen?

Wat moet ik precies met de botercreme? en waar moet ik dat smeren? Voordat ik de fondant over de taart doe?

alvast bedankt! en alle tips zijn welkom :)

2

Re: Vullen

Welkom!
Ik bak voor mijn taarten altijd een biscuit.
Je hoeft er geen 2 te bakken, hoor, je snijd de biscuit gewoon in 2en(of 3en) en dan kan je vullen.
Als de taart gevuld is, leg je de bovenkant erop en dan smeer je hem af met botercreme.
Het is de bedoeling dat je geen biscuit meer ziet en dan doe je de fondant eroverheen.
Daarna maak je een foto en plaatst die hier op het forum  ;)
Succes ermee!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

Groetjes, Katja

4

Een enkele taart gaat prima met biscuit, alleen voor 3D-taarten heb je cake nodig. Een biscuit wordt meestal wel hoog genoeg om minstens 1 maal door te snijden, zodat je kunt vullen. Als je het vaker hebt gedaan, lukt het vaak wel om 2 maal te snijden en vullen. Botercreme doe je na het vullen en weer opstapelen van je taartlagen. Je maakt de taart er glad mee en zorgt dat de fondant plakt.

Succes ermee en welkom,

Tieneke

5

hahaha, er zijn er meer die niet van voetbal houden!!! Zo heb je geen reactie en zo heb je er 3.

Tien

6

Dankjewel voor jullie snelle reacties! het word me steeds duidelijker hoe ik het moet doen. En als de taart mooi word zal ik zeker hier een foto plaatsen !!! :Y

7

Nog een vraag! heeft iemand nog een tip voor de vulling? of is de bastogne vulling bij recepten zo ook heerlijk? heb het nog nooit gemaakt lijkt me wel erg lekker.  waarschijnlijk hebben jullie het wel eens gemaakt.  :)

8

Bastogne vulling heb ik nog nooit gegeten.
Wel adviseer ik je om een dijkje om je vulling heen te spuiten van botercreme. Dit voorkomt dat de creme in aanraking komt met de fondant, dan kan deze niet gaan smelten.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Dankjewel voor de tip!

10

Ik heb meerdere malen bastognecreme gemaakt, was vanaf de eerste keer meteen favoriet, het is echt heerlijk! :9   :9
Niks meer mee doen, ik heb het tot nu toe nog nergens mee gecombineerd, is lekker genoeg van zichzelf!

Groetjes, Katja