1

Onderwerp: Zonnige macarons :)

Had nood aan een beetje zonneschijn en dus heb ik deze gemaakt:

Gevuld met citroencrème en de eerste keer dat ik ze op Italiaanse manier heb gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4OIMMEGG-D.jpg

en nog wat macarons van de voorbij weken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQLL6S8D-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UUNZA7AM-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8VHSJL6-D.jpg

Dabk jullie wel om te kijken en als jullie nog meer lekkers willen zien neem eens een kijkje op mijn facebookpagina:

http://www.facebook.com/pages/My-love-f … 7205750481

2

Re: Zonnige macarons :)

gaaf zeg!
Ik heb het geprobeerd met de macaronmix, maar de koekjes liepen alleen maar uit, dus had ik leuke gekleurde koekjes met vulling erin, en ze waren erg lekker.

3

Oooh die aardbeitjes! Wat een cuties!!!!!!!!!!!!!!!!! Super!

...Hand over the cupcake!!! ...and no one gets hurt!!!

Erg leuk!!

5

Wat leuk bedacht zeg!Erg mooi

Heel leuk gedaan.
Ik vind ook vooral de aardbeien erg mooi!

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.

7

Wat leuk om weer wat van je te zien, Lindsay. Ik ben deze week met je recept aan de slag gegaan. De eerste keer waren ze niet lang genoeg geroerd en toen was het spuiten nog goed te zien. De tweede keer waren ze net niet gaar genoeg volgens mij, maar al wel mooi glad. Ik ga gewoon door. Het is leuk om te doen en ze zijn ontzettend lekker. Ik vind jouw recept ook heel handig, want ik heb geen suikerthermometer.

Van deze parade vind ik je aardbeitjes echt het allermooist. Prachtig! Wat zit ertussen (vast aardbeien)? En heb je het kroontje met fondant gemaakt?
En hoe maakte je die zonnestraaltjes eigenlijk?

Tieneke

8

Ze zien er heel mooi uit

9

Ben gek op macarons! Die zien er super uit, vooral die aardbeien, geweldig! Gebruik je franse of italiaanse meringue?

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Tante Tien schreef:

Wat leuk om weer wat van je te zien, Lindsay. Ik ben deze week met je recept aan de slag gegaan. De eerste keer waren ze niet lang genoeg geroerd en toen was het spuiten nog goed te zien. De tweede keer waren ze net niet gaar genoeg volgens mij, maar al wel mooi glad. Ik ga gewoon door. Het is leuk om te doen en ze zijn ontzettend lekker. Ik vind jouw recept ook heel handig, want ik heb geen suikerthermometer.

Van deze parade vind ik je aardbeitjes echt het allermooist. Prachtig! Wat zit ertussen (vast aardbeien)? En heb je het kroontje met fondant gemaakt?
En hoe maakte je die zonnestraaltjes eigenlijk?

Tieneke

Heykes Tieneke,

Leuk om te horen dat je mijn receptje gebruikt  :Y  en ja oefening baart kunst hé en het idd zo leuk om ze te maken en op te eten  :P  De zonnetjes zijn op de Italiaanse manier gemaakt, dus met suikerthermometer en wat een werk zeg  :/  Denk toch dat ik bij mijn Franse manier zal blijven  :Y
De aardbeitjes zijn gevuld met pure ganache met aardbeitjes en de kroontjes zijn idd van fondant, maar die ga ik zeker nog eens maken en dan de kroontjes ook meespuiten in macaronbeslag.
De zonnetjestraaltjes zijn gemaakt van witte chocolade die ik geel heb gekleurd en dan staafjes spuiten.

Vele lieve groetjes,

Lindsay

11

Erg leuk. Heb jij ook een goed recept?

12

Annemiek schreef:

Ben gek op macarons! Die zien er super uit, vooral die aardbeien, geweldig! Gebruik je franse of italiaanse meringue?

Hey Annemiek,

ik werk altijd met de Franse manier, maar de zonnetjes vandaag eens gemaakt met de Italiaanse manier en moet zeggen is wel véél meer werk en ook je kunt geen kleine hoeveelheden maken en dat vind ik wel jammer... Verder is de schelp niet zo blinkend van uitzicht als de Franse, maar ze zijn ook wel lekker.

Lieve groetjes,

Lindsay

13

Lcm schreef:

Erg leuk. Heb jij ook een goed recept?

Je kan mijn recept vinden bij de How To rubriek onder macarons  :Y

xxx

14

Leuk zeg! Zien er allemaal super vrolijk uit!  :D

15

Je bent de macaron nr1!

16

Ze zijn allemaal echt super leuk  :Y  :Y  Heel erg creatief bedacht allemaal. Ik vind de aardbeitjes super, maar ja eigenlijk zijn die andere ook niet gewoon mooi, maar super  :Y  :Y

17

Ik had ze al op facebook gezien ze zijn super cute!!
Bij mij mislukken ze altijd  :(
ik krijg zin om ze gewoon weer te maken :D

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

18

Ik zit net al je macarons te bekijken op facebook, ze zijn echt zooo leuk  :Y  :Y  Verzin je die allemaal zelf?? Super creatief. Mag ik er een paar opslaan als inspiratie??

19

Wouw wat super! Ik heb nog nooit macrons gemaakt maar als ik dit zie dan nodigt dat wel uit om het te gaan leren!

20 Laatst bewerkt door e.b.m. (07-09-2012 18:03)

Übercute!! (Is dat eigenlijk wel een woord? :lol: Nou ja, je begrijpt me denk ik wel, hahaha.)

:thumb:

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

21

en waar is het recept te vinden van die gave macarons?

22

Heykes iedereen,

wat een leuke reacties allemaal  :Y  Dank jullie wel hiervoor!!
Ik ben bezig met een macaron boek vol tips en tricks dat normaal gezien volgend jaar in de lente zal uitkomen  :)

Ook zijn er plannen om workshops te geven, ik kijk er zooooo naar uit, want 'tja wat kan ik zeggen, I LOVE MACARONS  :+

Lieve groetjes,

Lindsay

23 Laatst bewerkt door beertje36 (08-09-2012 07:44)

O dat is dan echt een boek om al naar uit te kijken.  Macarons zijn super lekker en zoals jij ze maakt ook nog super leuk, dus ik hoop er achter te komen als je boek uitkomt en ik ga dat zeker op mijn verlanglijstje zetten  :D :- :D )
Heel veel succes met je boek  :Y  :Y

24

TOP, je bent dan ook de macaronqueen  :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Vele en lieve groetjes Nicole

25

gaaf zeg!
kan niet wachten dat het boek er is!
zal wel als warme broodjes over de toonbanken vliegen

geef maar een seintje wanneer ze te bestellen zijn dan bestel ik er ook een paar voor in de boekwinkel waar ik werk

leuk leuk leuk

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie