1

Onderwerp: Wanneer doe ik mijn chocolademousse tussen de taart?

Hallo allemaal,

Volgende week zondag wordt mijn dochtertje 4 dus de voorbereidingen voor haar Mega Mindy taarten zijn gestart  ;)

Ik zou als vulling chocolademousse willen maken maar ik vroeg me af op welk moment ik best mijn taart vul. Smeer ik onmiddellijk mijn chocomousse tussen mijn taart en laat ik het nadien stijf worden of zet ik eerst de chocomousse in de ijskast om op te stijven en smeer ik het dan (in de juiste consistentie) tussen mijn taart?

Alvast bedankt voor jullie advies en ervaring!

2

Re: Wanneer doe ik mijn chocolademousse tussen de taart?

Hoi,
Ik zou het eerst op laten stijven :Y  Kan er niks fout gaan in de zin van druipen of dat het zompig wordt.

Life is what you make of it...

3

Ik doe de bodem van de biscuit altijd in de springvorm, giet dan de nog niet opgesteven chocolademousse erin en doe dan de bovenkant van de biscuit erop en zet dit dan direct in de ijskast. Maar ik werk dan wel maar met 1 laag. Dit lukt altijd bij mij :)

Hangt inderdaad af hoeveel gewicht er nog boven op komt. De onderste laag draagt behoorlijk wat gewicht en dan is het fijn dat de vulling al aardig stijf is, anders druk je het erg alle kanten op... Hij mag nog wel na stijven in de koelkast.

5

Je kan ook de chocolademousse van Almoff gebruiken, echt een succes hier! Niet teveel pletten/vegen, dan wordt het dunner. Heb het ook wel de avond ervoor tussen de taart gedaan, in de koelkast bewaard en de volgende dag was het nog heerlijk! (en wel dijkjes botercreme spuiten!)