1

Onderwerp: Kan ik vulling in cakejes bakken???

Ik heb een cupcake maker en wilde gevulde cupcakes maken maar doe je dit dat op het deeg en bak je dit mee?

Want heb dat geprobeerd en is mislukt.. :(

Maar wil echt een gevulde cupcake maken, maar als je dit doet na bakken moet hij uit het papieren bakje....

Please help! :s

2

Re: Kan ik vulling in cakejes bakken???

Welke vulling wil je erin doen?

Ik heb het wel eens zo gedaan: Eerst de CC's gebakken en daarna, als ze afgekoeld waren, met een appelboor een beetje cake eruit halen en daar de vulling in spuiten. Gaat prima.

Ook heb ik wel eens gelezen, dat je er bijvoorbeeld een Rolo in kan doen, die kun je meebakken.

3

Ik had er jam ingedaan maar de cakejes zakken dan helemaal in en mislukken...

Maar als me zo cake er uit haalt, moet je dat danerna weer op doen?

Ik ga det zeker proberen met een Rollo bedankt :)

4

ik doe mijn vulling onder het cakebeslag mengen (bv stukjes appel, chocladestukjes, aarbeien fijn gesneden, enz...)

zoals lenney zegt gaat het ook perfect (gebruik ik als ik er mousse van iets wil in verwerken)

5

Beetje cakebeslag, jam erop, cakebeslag erop...

6

etmc schreef:

Beetje cakebeslag, jam erop, cakebeslag erop...

Dit heb ik ook geprobeerd maar is mislukt omdat er dan veel lucht in zit en dan helemaal inzakken em slapmzijn..

7

Ik bak het ook altijd mee, beslag, vulling en weer wat beslag. Bij mij lukt het prima! Misschien iets minder vulling erin doen..??

8

Ik spuit mijn vulling er altijd na het bakken in. Dit hebben we geleerd op de cursus van Wilton en werkt heel goed. Wilton heeft daar een speciale lange spuitmond voor, vulling in de spuitzak en het ziet er harstikke leuk uit als je in de cc bijt in het midden een soort van rondje

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

9

Ik heb net vandaag 100 gevulde cupcakes afgeleverd...
Ik heb ze na het bakken gevuld, door inderdaad met een appelboor een cilindertje eruit te halen. Niet helemaal tot op de bodem. Dan een beetje jam of lemon curd erin. Dan het bovenste stukje van het cilindertje weer in het gaatje, bovenop de vulling duwen. Afsmeren met witte chocopasta en dan decoratie erop.

10

esther1 schreef:

Ik spuit mijn vulling er altijd na het bakken in. Dit hebben we geleerd op de cursus van Wilton en werkt heel goed. Wilton heeft daar een speciale lange spuitmond voor, vulling in de spuitzak en het ziet er harstikke leuk uit als je in de cc bijt in het midden een soort van rondje

Waar kan ik zo'n spuitmondje kopen?

Bedankt allemaal voor de ideeën ik ga het zeker proberen. :)

11

Dat is decorating tip 230. Ik ben er toevallig nét mee bezig voor een verjaardag vanmiddag.

Eerst laagje beslag, dan wat jam, dan nog meer beslag. Bakken, afkoelen en dan vul ik ze met nog wat Zwitserse room met die decorating tip 230.

12

Mijn gevulde cupcakes waren gisteren ook mislukt. :(
Ik had door het beslag aardbeien gedaan en de cupcakes zakte helemaal in na het bakken en een aantal gingen zelfs kapot.
En ze waren ook niet vol. Er zat veel lucht in zeg maar...

De volgende keer dus ook maar nadien de vulling er in doen denk ik.

Ps Ze smaakte wel....