1

Onderwerp: Hier had ik nou gewoon zin in!

Een heerlijke chocobom :9
Deze taart wou ik al een tijdje maken dus vandaag maar gewoon gaan doen :D .

De taart is gevuld met een laag BC en een laag yochurt vulling met verse aardbeien.
In de Mjam had ik deze vulling zien staan, maar dan met kiwi ipv aardbeien :Y . Alleen op de gelatine verpakking stond dat je geen verse kiwi met gelatine moet gebruiken :think: , waarom weet ik niet, maar vandaar dat ik de aardbeien maar heb gepakt, ook lekker :lol: .
Heb ook géén eidooiers gebruikt in de yochurtvulling omdat ik dat best link vind (rauwe eieren) met een kind. Maar hij is mooi stijf geworden, smaakte heerlijk :9 , dus kan best zonder de eidooiers. Zeler als het voor eigen gebruik is ;) .

http://6.media.hyves-static.net/1500409557/6/l5j7/0/img1500409557.jpeg
http://5.media.hyves-static.net/1500409468/6/41gg/0/img1500409468.jpeg

Is trouwens super snel klaar zeg. Eens wat anders dan uren in de keuken te staan :D .

groetjes :)

2

Re: Hier had ik nou gewoon zin in!

mmm.... dat ziet er inderdaad heerlijk uit. Geniet er lekker van!

Kiwi bevat een eiwitsplitsend enzym, net als ananas en mango. In combinatie met melk krijg je een heel bitter resultaat. Vandaar...

Tieneke

3

Ahhhh vandaar, weer wat geleerd, bedankt :D

4

Ziet er heerlijk uit! Maar o wat zal die machtig zijn! En toch ga ik zon taartje ook een keer maken:)

5

Haha vreselijk machtig vrees ik :Y , maar ik moest deze gewoon een keer maken :lol: .
Maar de kitkat kan eraf hé en de M&M's hoeven ook niet persee op, dus het valt nog wel mee :P

6 Laatst bewerkt door Bianca1969 (08-06-2012 17:27)

IngridB schreef:

....en de M&M's hoeven ook niet persee op.....

Haha, dat moet je hier zeggen tegen mijn kids...

Taart ziet er lekker uit, en klinkt ook lekker. Ik maak ook wel aardbeienyoghurtbavarois, en daar hoeft ook maar gelatine in, en geen eidooiers...ik zou het ook zonder de eidooiers maken, heb dat recept gezien trouwens in de Mjam, en had er idd mijn bedenkingen bij.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Hahaha tegen mijn zoontje ook niet hoor, hij eet ze ALLEMAAL op!

Zal vanavond weten te zeggen of de taart lekker was, want dan gaan we een poging wagen om aan te snijden :lol:

8

IngridB schreef:

Zal vanavond weten te zeggen of de taart lekker was, want dan gaan we een poging wagen om aan te snijden :lol:

Moet je opletten: de M&M's stuiteren tijdens het aansnijden van je taart af en de kids graaien links en rechts...grote kans dat er op die manier geen enkele M&M op de grond stuitert.

Laat 'm smaken!!

Bianca's bakery

9

Ziet er lekker uit!
Zag vandaag op tv trouwens heel toevalig dat Rudolph van Veen in z'n programma zei dat als je ananas even opwarmt, dat dat enzym dan minder werkt en dat je dan wel ananas met gelatine kan gebruiken.

Heerlijk!! :thumb:

11

Bianca1969 schreef:
IngridB schreef:

Moet je opletten: de M&M's stuiteren tijdens het aansnijden van je taart af en de kids graaien links en rechts...grote kans dat er op die manier geen enkele M&M op de grond stuitert.

Laat 'm smaken!!

Haha zie het al helemaal voor me :lol:

12

Pffffff dat is een machtig taartje :9 ,maar wel
héél lekker :Y (al heb ik de kitkat maar laten liggen :D )

13

IngridB schreef:

Pffffff dat is een machtig taartje :9 ,maar wel
héél lekker :Y (al heb ik de kitkat maar laten liggen :D )

Dat geloof ik dat ie lekker (en machtig) was....hoe is het met de M&M's gegaan? :D

Bianca's bakery

14

De M&M's waren ineens foetsie :lol: .
MIjn zoontje stond er met z'n neus bovenop toen ik de taart ging aansnijden en dat handje graaide alle kanten op :D  hahaha (hij is al 11 hoor, maar kan snoepen als de beste :lol: )

15

IngridB schreef:

De M&M's waren ineens foetsie :lol: .
MIjn zoontje stond er met z'n neus bovenop toen ik de taart ging aansnijden en dat handje graaide alle kanten op :D  hahaha (hij is al 11 hoor, maar kan snoepen als de beste :lol: )

Schitterend!!!  :x

Bianca's bakery