1

Onderwerp: mascarpone in plaats van roomkaas?

Ik ga voor aankomend weekend een grote taart bakken en cakepops maken etc. kortom we hebben hier feest.
Nou was mijn moeder bij de sligro geweest en daar zou ze voor mij roomkaas meenemen (o.a. om red velvet taart mee te vullen en voor de cakepops van oreo koekjes)
Ze kon het zelf niet vinden en heeft zich laten aanpraten dat mascarpone precies hetzelfde is als roomkaas.
Ik weet dit echt niet (nog nooit met mascarpone gewerkt) dus dacht ik vraag het hier even.
Zou nl balen als ik 500 gr oreokoekjes heb zitten malen en mengen met mascarpone om vervolgens geen cakepops kan maken ervan.

dus graag jullie ervaringen. Is het inderdaad hetzelfde, of moet ik met dingen rekening houden??
Of gewoon naar de appie om roomkaas te kopen  :D

2

Re: mascarpone in plaats van roomkaas?

Mascarpone en roomkaas is bij mijn weten niet hetzelfde.
Mascarpone is ook een kaassoort die onder andere vaak gebruikt wordt in tiramisu. Maar het smaakt helemaal anders dan roomkaas.
Mascarpone smaakt veel zachter, terwijl roomkaas tenminste die ik gebruik (nl. die van het merk philadelphia) een zuurdere smaak heeft.

Ik ben persoonlijk meer voorstander van mascarpone dan van roomkaas, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je kan de mascarpone dus wel gebruiken bijvoorbeeld om je cake pops mee te maken, maar voor je red velvet cake weet ik niet of het even lekker zal zijn. Al heb ik dit zelf nog nooit gemaakt, ik heb al meerdere keren gehoord dat dit met roomkaasvulling of topping echt super lekker is... dus daarvoor zou ik toch op zoek gaan naar echte roomkaas (ik heb de philadelphia gewoon in de supermarkt gekocht, maar ik woon wel in belgië...)

Hopelijk heb je hier iets aan :)
groetjes
Karen

3

Ben maar blij met de vergissing.

MMMMMMMMMMMMMMM :P
Mascarpone is idd neutraler....en lekkerder ;)
Denk aan een slagroomsmaak, maar dan in het dik

Gaat goed komen :thumb:  :P

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

4

Mijn voorkeur voor wat betreft de red velvet gaat toch echt uit naar roomkaas. Hier gewoon te krijgen als monchou of Philadelphia of eigen merk roomkaas. Mascarpone heeft van zichzelf niet zoveel smaak, maar is wel heel lekker met fruit in een taart.

Succes met je keuze en taart.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

5

Is idd niet hetzelfde...

Ik gebruik vaak mascarpone om te vullen.
Het smaakt heerlijk zacht.
Ik meng het met vlaaivulling of vers fruit, of gebruik het om slagroom mee aan te vetten.
Het gaat altijd goed.
De mascarpone blijft mooi stevig en vloeit niet uit. (ook niet na een paar dagen, zoals ik weet van een heerlijk restje vulling in een stiekem hoekje van de koelkast!  :o )

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.