1

Onderwerp: biscuit in combi, niet zoals het moet zijn...

dit is de eerste keer dat ik in mijn combi een biscuit gebakken heb alleen nu heb ik het recept van de site gebruikt met 3 eieren en daar stond bij 30 minuten bakken op 180 graden.

die van mij stond op 170 omdat ik het idee heb dat hij heter is als dat hij aangeeft maar nu heb ik hem er maar 26 minuten in gehad en was de bovenkant al heel erg bruin maar voor de rest is hij heel zacht ook is hij tijdens het bakken nog weer naar beneden gezakt.

wat doe ik verkeerd?

2

Re: biscuit in combi, niet zoals het moet zijn...

Het inzakken kom meestal doordat de oven /  nu de combi deur open is geweest terwijl die nog niet gaar was.

als je vindt dat die te snel bruin word kan je hem nog iets lager zetten dan gaart het product wel maar kleurt wat langzamer.

als je wil weten als die gaar is zie dat meestal doordat de taart zich ook los laat aan de bakranden van de blik. je kan ook je hand er lichtjes op drukken veert die dan terug dan is de taart gaar veert die niet terug dan is die nog niet gaar.

mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

3

Om te voorkomen dat de bovenkant van je taart te bruin wordt, kan je hier alluminiumpapier overleggen eens de bovenkant de kleur heeft die je wil... ik doet dit altijd bij mijn rijsttaart, zodat de bovenkant niet verder bruint maar de rest wel verder gaart.

Maar nja ik weet niet of dit bij biscuit ook kan want dan moet je natuurlijk de ovendeur tijdens het bakken openen en heb je weer kans dat hij inzakt.

groetjes

4

ik heb de ovendeur niet opengehad en toch zakte hij in... ik heb alleen geen aluminium vorm gebruikt omdat ik die niet had in een klein formaat maar een ronde ovenschaal (studentenbudget haha) dus het kan ook daaraan liggen... misschien toch maar voor een kleinere bakvorm kijken ;)