1

Onderwerp: waar rollen jullie mee

Ik heb eht gisteren gedaan met een houten deegroller maar vond het niet zo,n s6
toen geprobeerd met een stuk pvc buis maar die was op de een of andere manier erg statisch werd dus ook niet zo mooi.

nu zie ik wel op de site een rolling pin maar werkt die echt zo super en kunnen daar ook ringen om heen
ik bedoel dan de grote

2

Re: waar rollen jullie mee

die rolling pin is echt zijn  geld waard hoor. Heb 1x gerold met pvc maar idd statisch ik was er klaar mee. Die ringen heb ik niet, leek me niet zo handig....

3

Met een stuk grijze pvc-buis :D  Een kleine voor de cc's en een extra grote voor de bredere taarten.

groetjes Wilma

4

Ik rol ook met een PVCbuis. Heb een wat dikkere van een meter breed voor de grote lappen en een kleintje voor cc's etc. Bevalt prima!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

5

Waar ik vooral mee rol, zijn mijn ogen  :rolleyes:   :+ , hahahaa, van frustratie dan hoor.
Niet vanwege jou bericht.
Ik heb zelf een deegrollen met een silliconen ding eromheen van de xenos, die vind ik erg prettig werken, misschien ook iets voor jou?

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

6

Ik heb verschillende maten rolling pins en vind ze geweldig! :Y

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

7

ik heb zo'n RVS roller met houten handvaten (dus niet zo'n luxe waar je een smak geld voor moet neerleggen) en deze werkt prima, wel smeer ik altijd mer crisco op vastplakken voor te komen. Voor kleinere stukken gebruik ik de pvc buisje..

dat van die pvc is dus mijn probleem dat werkt voor geen meter

ik dacht lekker goedkoop ga ook een proberen maar word niet goed van dat geknetter omdat het statisch is :D

9

janneke@britt schreef:

ik dacht lekker goedkoop ga ook een proberen maar word niet goed van dat geknetter omdat het statisch is :D

Ik heb daar helemaal geen last van....ik was ze altijd in de vaatwasser en smeer deze in met criso voordat ik ga rollen..

Klavertje 4 schreef:
janneke@britt schreef:

Ik heb daar helemaal geen last van....ik was ze altijd in de vaatwasser en smeer deze in met criso voordat ik ga rollen..

same

heb ook wilton rolling pin voor t kleine werk maar t grote werk is voor de pvc buis

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

11

Hier ook pcv buis.. Een meter door 2, 60 en 40 cm voor kleine en grote taarten en zo'n kleine witte van de taartenwinkel voor frutsels en details :P

Wat bedoel je met dat je pvcbuis statisch is? Wat gebeurt er dan? :)

pluisjes en stofjes vermoed ik

als ik hem eerst met een licht vochtige doek heb afgedaan en daarna met crisco heb ingesmeerd heb ik nergens meer last van :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Valiant schreef:

Hier ook pcv buis.. Een meter door 2, 60 en 40 cm voor kleine en grote taarten en zo'n kleine witte van de taartenwinkel voor frutsels en details :P

Wat bedoel je met dat je pvcbuis statisch is? Wat gebeurt er dan? :)

dan hoor je hem knetteren en als ik dan iets van metaal vastpak dan krijg ik toch een optater hahahah

14

wat voor soort PVC buis heb je dan, ik heb de grijze en dat werkt goed. Misschien dat het daaraan ligt ?

Klavertje 4 schreef:

wat voor soort PVC buis heb je dan, ik heb de grijze en dat werkt goed. Misschien dat het daaraan ligt ?

Die zijn toch niet voedselveilig begrijp ik?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

16

zelf heb ik de rolling pin die ik gebruik maar sinds  iets meer dan een week gebruik ik dé mat extra zo kan je met elke deeg roller uitrollen en heb je geen last van vuil in je marsepein en fondant + dat je marsepein of fondant niet scheurt tijdens het oppakken of dat je vingers er in komen.

zelf heb ik hem bij ciaocake.nl gekocht. 1 van de weinige verkoop pinten maar het werk top de matten zijn ook nog is 75 x 75 cm dus lekker groot

17

Esther161068 schreef:
Klavertje 4 schreef:

Die zijn toch niet voedselveilig begrijp ik?

dat maak niks uit op school gebruiken wij ook pvc pijpen alleen de gele variant in de bakkerij maar ik vindt het niet fijn werken

18

beerr schreef:

zelf heb ik hem bij ciaocake.nl gekocht. 1 van de weinige verkoop pinten maar het werk top de matten zijn ook nog is 75 x 75 cm dus lekker groot

Het valt me wel op dat je erg veel voor de mat pleit. Afgelopen dagen deed iemand anders dat ook al en die heeft toevallig precies hetzelfde IP adres als jij. Wat mij sterk doet vermoeden dat jullie achter ciaocake zitten, en dan is het weer niet de bedoeling om reclame te maken voor je eigen (web)shop oid, zoals je in de regels hebt gelezen. Deze regel geldt voor iedereen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

19

tipsytaartje schreef:
beerr schreef:

Het valt me wel op dat je erg veel voor de mat pleit. Afgelopen dagen deed iemand anders dat ook al en die heeft toevallig precies hetzelfde IP adres als jij. Wat mij sterk doet vermoeden dat jullie achter ciaocake zitten, en dan is het weer niet de bedoeling om reclame te maken voor je eigen (web)shop oid, zoals je in de regels hebt gelezen. Deze regel geldt voor iedereen.

nee we zitten niet achter ciaocake patje is ook een inwoner bij ons in het huis die ook op deze form actief is vandaar. dezelfde ip adres.

20

beerr schreef:
tipsytaartje schreef:
beerr schreef:

nee we zitten niet achter ciaocake patje is ook een inwoner bij ons in het huis die ook op deze form actief is vandaar. dezelfde ip adres.

Maar zou je me kunnen uitleggen wat dan de connectie is tussen die site en jullie? Er zijn namelijk nog meer linkjes die het vermoeden bevestigen.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

21

Gewoon de houten deegroller, maar dan met huishoudfolie er omheen. Heb ook zo'n duur siliconending, speciaal voor marsepein, maar ik vind het alleen maar lang duren en het trekt inderdaad pluisjes aan. (misschien dat ik mijn bank er mee kan gaan rollen). :P

22

Bij mij knettert er ook niks hoor :)

groetjes Wilma

23

Mammavanvijf schreef:

Gewoon de houten deegroller, maar dan met huishoudfolie er omheen. Heb ook zo'n duur siliconending, speciaal voor marsepein, maar ik vind het alleen maar lang duren en het trekt inderdaad pluisjes aan. (misschien dat ik mijn bank er mee kan gaan rollen). :P

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met taarten maken en koop dus liever nog niet al te professionele spullen (ben maar een arme student  :P ) En weet je wat ik doe? Ik gebruik alleen maar een rol huishoud folie! Heb helemaal geen last van groefjes of kreukels in mijn marsepein en als ik klaar ben scheur ik er gewoon een stuk vanaf!   :D

24

houten roller met deeg/fondant tussen 2 tafelzeilen

25

Ik heb wel de rolling pin met de ringen aan de zijkant. Ik vind hem ideaal. Je rolt ook altijd op gelijke dikte uit...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart