1

Onderwerp: echte taart als dummie?

ik heb wel eens gelezen hier op het forum dat een biscuitkapsel ook gebruikt kan worden als dummie, ongevuld uiteraard. heeft iemand dit wel eens gedaan en word dit dan ook gewoon met botercreme afgesmeerd of anders? hoe lang zou dat dan kunnen blijven staan... ik kan het nergens meer vinden.

2 Laatst bewerkt door Bommeltje (05-06-2012 23:16)

Re: echte taart als dummie?

Uit ervaring zeg ik.. maximaal 1 week.. Althans met botercreme afgesmeerd.. daarna gaat hij echt stinken

Een cake met abrikozengelei afgesmeerd en niet gevuld, die blijft stukken langer 'reukvrij'

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

hmmm das niet zo lang.

en hoe lang is stukken langer als ik hem met abrikozengelei af zou smeren?

iemand anders nog ervaringen hiermee?

4

Anders afsmeren met royal icing. Dat droogt keihard op en dan gebeurt er niks meer mee. Als je hem toch niet van plan bent op te eten...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Uit ervaring... Cake afgesmeerd met botercrème... euhm... sedert november 2011, ruikt niet en ziet er ook nog goed uit  ;)

Take a walk on the cake side of life

ook ik heb maandenlang een echte taart als dummy laten staan
afgesmeert met bc 1;1 geen probleem en ik heb nooit iets geroken

7

ooo super! dankjulli wel ik ga het gewoon proberen!

8

Mijn Colette van de WS van Suuz Suikertaartjes staat nu een maand op de kast.
Het is cake afgesmeerd met Wilton bc (die je ook in de webshop kan kopen).
Enige geur"hinder" in het begin was de suikerzoete geur van de Satin Ice fondant, maar die is nu ook weggetrokken.
Verder nog geen vieze geurtjes.
En het ziet er nog steeds hetzelfde uit.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Marie-Popo schreef:

Enige geur"hinder" in het begin was de suikerzoete geur van de Satin Ice fondant, maar die is nu ook weggetrokken.

Ja, dat is wel even 'marshmellow-ie'. Heel m'n woonkamer was een mierzoet suikerpaleis. Zo leek het toch, telkens ik binnenstapte.
Maar hier lekker opgegeten dus was niet zo heel lang  ;)

Take a walk on the cake side of life