1

Onderwerp: Help!

Hoi hoi,

Ik heb al een paar simpele  taarten voor m'n kids gemaakt.
Ik lees heel veel over taarten maken op deze site en wil is een keer groots uitpakken.
Voor a.s zaterdag wil ik een EK-stapeltaart proberen te maken van 3 lagen voor mijn zoontje.

A.s zaterdag word hij 7 jaar en dan is ook de eerste wedstrijd van het nederlands elftal.

Ik wil graag advies over het volgende:
Ik wil vandaag al beginnen, want met kleine 3 kids in huis word het een hele opgave. Morgen wil ik de taart pas vullen en misschien al opmaken. Kan ik de botercreme al vandaag maken? Ik ga het vers maken dus zonder de kant en klare mix.

Kan ik de biscuit ook al vandaag maken? en hoe moet ik dat dan bewaren?

Met vriendelijke groet,
Merlissa

2

Re: Help!

Botercreme is prima te bewaren in de koelkast en anders in de vriezer.
Biscuit als deeg geen idee, maar ik denk dat je het bedoelt als het uit de oven komt... kun je best vandaag maken en morgen vullen en bekleden.

Zelf heb ik dat ook een tijdje terug gedaan en het ging prima.

3

Ok, super bedankt. :D

Biscuitmix wil ik gaan gebruiken voor de taarten.
Moet ik trouwens die kapsels ( zo noem je dat toch) af laten koelen en dan in huishoudfolie in de koelkast leggen?  :rolleyes:

4

De kapsels (idd) heb ik af laten koelen en bewaard in mijn taartdoos, ik denk dat het ook wel kan in folie in de koelkast.

5

Biscuit bewaren voor een dagje gewoon in een pedaalemmerzak oid op het aanrecht. Koelkast kan het alleen maar nat van worden. Klinkt als een leuke taart, ik zie hem graag in de parade!

Never a failure, always a lesson.

6

In de parade?! :o

Als de taart toenbaar is zal ik hem zeker erbij zetten.
Ik heb al heel wat taarten bekeken op de site, maar.......
Dat zijn super kunstwerken.
Ik weet niet of ik daaraan kan tippen. hahahahah

7

Als je ze plaatst kan je feedback vragen, leer je alleen maar van. De tips kan je dan de volgende keer toepassen. Ik vind het erg prettig  ;)

8 Laatst bewerkt door Merlissa (07-06-2012 08:55)

Ben ik weer!

De chocolade botercreme voor de onderste taart staat sinds gisteravond al in de koelkast.
Vanochtend schok ik eigenlijk er een beetje van, want hij was behoorlijk hard geworden! Hoort dat?

Ik heb hem gemaakt van:
200 gram roomboter
40 gram meel
2 dl melk

Eerst de meel en de melk door elkaar geroeid.
Op het vuur een papje gemaakt.
Papje afkoelen ondertussen de roomboter tot snot gemixt.
Afgekoelde papje beetje voor beetje bij de boter gemixt.

groetjes

9

botercreme wordt hard in de frigo, ik haal hem een paar uurjes voor gebruik er terug uit, dan wordt hij normaal weer zachter

10

Kan ik ook Bostogne of speculaas koekjes kruimelen en dat er door heen mengen.
Voor tussen de lagen van 1 taart?

De kapsels staan af te koelen.
De botercreme is al uit de koelkast.

Ga nu nog wat dingen kopen voor de vullingen en versieringen.

Leuke en lekkere tips zijn welkom!!!!

Groetjes