1

Onderwerp: bitterballen reviews graag!

Hey dames,

Voor het ek gaan we hier maar eens de bitterballen cc's uitproberen. Ik heb er al wel een paar topics over gezien maar toch wat vragen voor de dames die ze al eerder hebben gemaakt....

Warm zijn ze het lekkerste begrijp ik, maar dan smelt de toef neem ik aan? Hoe hebben jullie dat gedaan? Vind het geen aantrekkelijk gezicht als de boter erover smelt...

Ben zelf van plan om het toeven probleem eventueel te verhelpen door mosterdmayo (zonder de boter) te gebruiken. Heb gezien dat de ah dat gewoon verkoopt als snacksaus. Iemand al eerder zoiets gedaan? Madsauce lijkt me ook wel smakelijk misschien?

Hebben dames al andere bitterballen gebruikt? Ik ben niet zo weg van de normale, maar satebitterballen van de appie vind ik dan wel weer jammie, die smaken lekker kruidig (niet eens echt naar sate). Ben van plan om die misschien te gebruiken.

Nou ik hoor graag wat jullie met het recept hebben gedaan en wat jullie ervaringen zijn. :Y  :Y  :Y

Re: bitterballen reviews graag!

Ik heb deze als eerste geprobeerd toen ik het boek gekocht was er zo benieuwd naar. Heb gewoon de mora bitterballen gebruikt. En warm zijn ze inderdaad het lekkerste. Koud kan wel maar vond dat iets minder. Ik heb geen speciale toef gemaakt alleen klein kloddertje mosterd in het midden. Ik had er 24 gemaakt en die waren zo op :D

Succes!

3

niemand verder????????????

4 Laatst bewerkt door ireen123 (08-06-2012 21:55)

Maak zelf bitterballen.

Maak een hele dikke vleesragout ( vlees niet klein snijden maar plukken, anders smaakt het korrelig), mag gerust wat sterker smaken.
Schud de ragout in een bakblik/schaal en laat het opstijven in de koelkast.
Schud paneermeel in een bakje
De ragout in de grote van een pingpongballetje in de hand tot een balletje vormen/draaien. (Of een kleine ijsknijper gebruiken)
In de bak met paneermeel van een korstje voorzien, door de paneermeel in de rondte te schudden, het word vanzelf een mooier balletje.
Op bakpapier leggen en laten opstijven in de koelkast.
Bitterballen zijn klaar om te bakken of verder te verwerken.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Ik heb de bitterballen van Beckers gebruikt, nu ben ik een klein beetje bevooroordeeld (ik werk daar), maar kan dan wel uit ervaring zeggen dat deze het meeste vlees bevatten en daardoor niet melig smaken...

Warm absoluut het lekkerst en prima in de magnetron op te warmen!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

6

Ik kom echt nooit bij de appie, maar satebitterballen klinken wel echt super lekker... Misschien toch maar eens een kijkje gaan nemen  :D
Verder heb ik nog niet de bitterballen cupcakes gebakken, dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.