1

Onderwerp: taart met fondant bekleden en invriezen?

hoi,

Als ik mijn taart wil bekleden met fondant kan ik heb dan even goed nog 3 maanden in vriezen?
en word de fondant op de taart hard? (of harder van marsepein?)

2

Re: taart met fondant bekleden en invriezen?

ik heb een taart gemaakt met fondant en deze in een doos in gepakt en daarna een plastic zak eromheen. De dag voor dat je hem wilt eten (dus 24 uur voor aansnijden) uit de vriezer gehaald en in de doos maar uit het plastic in de koelkast gezet. Hij was heerlijk en de fondant was heerlijk!!

Re: taart met fondant bekleden en invriezen?

Smitje schreef:

ik heb een taart gemaakt met fondant en deze in een doos in gepakt en daarna een plastic zak eromheen. De dag voor dat je hem wilt eten (dus 24 uur voor aansnijden) uit de vriezer gehaald en in de doos maar uit het plastic in de koelkast gezet. Hij was heerlijk en de fondant was heerlijk!!

Ik heb egrens gelezen dat je de taart, meteen als deze uit de vriezer komt, in de koelkast moet zetten mét taartdoos en mét gesloten zak. Heb jij geen problemen gehad dat bijvoorbeeld je waterdruppels op je fondant hebt gekregen, omdat je de zak eraf hebt gehaald? Ik moet binnenkort ook een taart invriezen, maar weet nog niet zo goed wat de beste manier is.. vandaar dat ik het even vraag.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!