1

Onderwerp: Sterretjes op ijzerdraad??

Hoi,

Ik kom vaak genoeg taarten tegen, waarbij je van die uitstekers hebt met aan de uiteinden bijv sterretjes.

Heeft iemand enig idee hoe dit moet?

2

Re: Sterretjes op ijzerdraad??

Floral wires (ijzerdraadjes) met uitgestoken vormpjes erop geprikt.

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

3 Laatst bewerkt door Ottolien (04-06-2012 16:42)

Erop geprikt is wel heel kort door de bocht :+

Ik zelf steek de vorm 2x dun uit. Dan aan elkaar plakken met tylose-lijm, met de draad er uiteraard tussen, en goed horizontaal laten drogen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Oké super!

Gaan we uitproberen dank jullie wel  ;)

5

En overigens... de draadjes niet direct in je taart steken.. ze zijn niet echt smakelijk  ;)

Gebruik een flower pic of een rietje om te zorgen dat de ijzerdraadjes niet met je taart in aanraking komen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

maar dat rietje is toch dikker als die ijzerdraad?
hoe los je dat dan op?
ik heb dat juist gedaan en ik heb daar beetje rolfondant over gedaan (gaatje van rietje) maar dat zie je wel, nu had ik het geluk dat er een kroontje op stond en mijn vlinders uit het kroontje kwamen en je het niet zag....
maar is dit dan de juiste manier?  :rolleyes:

7 Laatst bewerkt door Ottolien (05-06-2012 11:44)

Het is toch echt de juiste manier. Ik stop zel;f vaak meerdere draadjes in het rietje zodat ze met z''n allen uit dezelfde plek komen.

Wat je nog zou kunnen doen is het rietje in de taart stoppen voor het bekleden, maar dan moet je heel goed onthouden waar het rietje zit. Voelen is niet altijd een optie is me opgevallen :nooo .
Je kan het plekje ook altijd verbloemen met wat bloemen, vlinders of sterren, net wat je gebruikt op de stekers ;)

Sowieso staan je rietjes dan steviger, ze gaan niet uitzakken en je taart scheuren. Maar de rietjes zijn ook niet voedselveilig gekeurd. Dus als je iemand wil vergiftigen dan zou ik zeker rietjes (of flower pic's) gebruiken.

Groetjes, Ilonka

8

Gekleurde ijzerdraadjes zijn wel zo mooi en ja flowerpics gebruiken :Y

groetjes

9

Ottolien schreef:

Dus als je iemandwil vergiftigen dan zou ik zeker rietjes (of flower pic's) gebruiken.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Bommeltje schreef:
Ottolien schreef:

Dus als je iemandwil vergiftigen dan zou ik zeker rietjes (of flower pic's) gebruiken.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

:D  :D Dat is weer een Ilonkiaanse uitspraak zouden ze hier zeggen :+

Groetjes, Ilonka

11

Bestaat er hier een how-to van?! Heb het onlangs gedaan maar vond het nogal wiebelig...  :/

Groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

12

Indira schreef:

Bestaat er hier een how-to van?! Heb het onlangs gedaan maar vond het nogal wiebelig...  :/

Groetekes Indira

Dat is nou juist zo leuk. Zolang ze er niet afglijden :/

Maar als ze te ver doorbuigen is het fondant misschien te dik en worden ze te zwaar.

Groetjes, Ilonka

13

Als je een rolletje marsepein of fondant in het rietje stopt, blijven de ijzerdraadjes wel zitten hoor op de manier zoals je ze schikt.

Ik steek trouwens een figuurtje iets dikker uit dan normaal, doe dan een beetje lijm op het uiteinde van de draad en steek die tot halverwege in het figuurtje. Liggend laten drogen en dan pas rechtop zetten. In een flowerpic met wat marsepein er in dus.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

kan het ook met dunne rietjes? En ... is 't nou wél of niet oké om rietjes te gebruiken...ik ben in de war door de 'ilonkiaanse' uitspraak hierboven...

bakthuys.blogspot.com

15

cat2008 schreef:

kan het ook met dunne rietjes? En ... is 't nou wél of niet oké om rietjes te gebruiken...ik ben in de war door de 'ilonkiaanse' uitspraak hierboven...

Ik gebruik ook dunne rietjes hoor.

De draadjes zijn niet voedselveilig, rietjes wel. Dus als de draadjes in een rietje zitten dan komen ze niet in aanmerking met wat je eet. Zodoende kan het op die manier wel.

Sorry voor de verwarring :o  :o

Groetjes, Ilonka

16

joh, maakt niet uit :P, ik moest alleen opeens denken aan de taart die ik gemaakt heb voor de doop van m'n zoon...stel je voor iemand loopt iets op aan een rietje, wat in een taart heeft gezeten wat jij hebt gemaakt...stresss ;-)

bakthuys.blogspot.com

17

Misschien een stomme vraag maar ik heb even meegelezen, ik snap denk ik wel wat de bedoeling is, maar wat zijn flowerpics?  :o Zou iemand me misschien wat wijzer kunnen maken?  :o

18

http://www.deleukstetaartenshop.nl/mate … -2826.html

http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/84951.jpg

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

19

Blij dat ik deze topic vond. Ik had net dezelfde vraag en na veel google kwam ik ook een idee tegen die misschien ook wel goed kan zijn.
Als we de draadjes in aluminiumfolie bedekken, zouden we dan die niet direct in de taart kunnen stekken? Aluminiumfolie is toch normaal gezien "food safe", niet?

20

Waar ik bang voor ben is dat er dan kleine stukje folie afbreken :grr:

En aangezien ik nog van de generatie zilverkleurige vullingen ben. Auw :s .

Verder denk ik dat je dat niet mooi in de taart kijgt, maar misschien lukt het anderen wel. Zelf zou ik het dus niet snel zo doen. Ik vind de rietjes (smal of dik) super werken. Even een propje fondant erin en steken maar.

Groetjes, Ilonka

21

Leuk!!!
Ga ik ook maar eens proberen....