1

Onderwerp: ijstaart bekleden met fondant of marspein

Hallo,
Zijn er mensen die ooit een ijstaart hebben bekleed met Fondant of Marsepein? Zoja wat zijn de ervaringen? En hoe pak je dit het beste aan. Ik heb al vele taarten bekleed, maar wil deze uitdaging eens gaan proberen. Dus iemand tips???

2

Re: ijstaart bekleden met fondant of marspein

Ik heb een tijd geleden de onderstaande taart gemaakt waarbij de stam een ijstaart was (14 cm hoog).

http://i881.photobucket.com/albums/ac18/marishapauwels/IMG_0225taart.jpg

Ik heb hem niet met marsepein of fondant bekleed maar met modelling chocolate (maar denk dat het principe een beetje hetzelfde is. Omdat modelling chocolate nogal snel hard wordt (was zelf gemaakt) en de stam ook hoog was kon ik hem niet bekleden als een gewone taart. Voor marsepein en fondant denk ik wel dat je het als een gewone taart kan bekleden. Al moet je natuurlijk wel heel snel werken en zorgen dat je taart niet smelt.

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

3

smelt het niet als je het wilt bekleden?

4

ik heb hem gewoon in de diepvries laten staan tot alles klaar was om te bekleden (modelling chocolate volledig uitgerolt enz) en heb hem slechts een paar minuten uitgehaald voor het bekleden zelf. Door de vorm heb ik hem wel als het ware om de taart om geplooid aangezien normaal bekleden niet mogelijk was.

Aangezien ik mijn ijs ook zelf maak is dit veel harder dan het ijs dat je in de winkel haalt waardoor het bij mij geen problemen gaf.

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

5

heb wel vaker een ijstaart met marsepein bekleed nooit problemen mee gehad, gewoon hetzelfde als een normale taart bekleden alleen is de ondergrond wat harder en kouder ;)

6

Bedankt voor de info. Kan de marsepein of fondant gewoon rechtstreeks op het ijs? Blijft het dan plakken?