1

Onderwerp: Bake -evenstrips

Omdat ik regelmatig van die leuke bollen op mijn biscuits heb en dat eigenlijk niet leuk vind, heb ik bake-evenstrips aangeschaft. Vol goede moed de gebruiksaanwijzing gelezen,  het forum en internet afgestruind en net een paar proefbiscuits gebakken.

Alles op de normale tijd gebakken (zoals de gebruiksaanwijzing zegt). De 3 zonder strips waren goed gaar maar je voelt hem al aankomen, die met de strips waren nog blubber en verre van gaar....

Zooitje op het aanrecht maar je moet blijkbaar toch de baktijd verlengen of heeft iemand anders tips  :s ....

2

Re: Bake -evenstrips

Hi Anneke,
Ik moet ook al elke keer mijn baktijd verlengen, ik dacht dat het aan mijn oven lag! Ik had de link nog niet gelegd met de bake-evenstrips
Ik lees dus even mee, ik kan je dan ook niet verder helpen.

Groet Ingeborg

Mijn 2 passies Taart en Paard (of was het nou andersom)

3

:think:  da's toch vreemd....  :s

heb je al lagere temp geprobeerd? evt icm iets langer bakken? 'bollen' komen door te hoge temp dacht ik  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Ik had er 3 van 10 cm doorsnee in de oven staan en normaal bak ik die dan op 150 gr (hetelucht) gedurende ca. 27 minuten.

Standaard test ik altijd alles met de prikker en die zonder de strips was goed dus ik stort die andere ook maar dat was dus geen succes  O-)

5

Moet trouwens wel zeggen dat ik geen bol had!

6

:D dus daar zijn ze dan idd wel geschikt voor

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7 Laatst bewerkt door mieperdepiep (06-06-2012 20:57)

Volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat je de temperatuur verlengt. De strips hebben namelijk een remmende werking op de garing van de buitenkant, zodat deze nu meer paralel lopen aan de garing van de binnenkant.

En als je normaal een bol hebt, kun je daarnaast dan ook nog beter de baktemperatuur verlagen. En dus de baktijd dan nog iets verlengen.

8

@mieperdepiep bedoel je misschien de baktijd (ipv temperatuur) verlengen? :o

9

Heb gelukkig niet altijd een bol maar als ik verschillende maten tegelijkertijd bak, wil dat nog weel eens gebeuren. Ik hoop dit voor te zijn met de strips  O-)

De volgende ronde prik ik eerst in die met de strip en ga ik lekker spelen met de baktijden.

10

aja, he, te slordig met typen,  :grr: niet goed terug gelezen.  :s Dat laatste verlengen gaat idd over de bakTIJD.
Je bent scherp Annick!

Ik zal hem even aanpassen dat hij zo wel goed staat.

Een heatingcore doet juist het tegenovergestelde; die versnelt de garing aan de binnenkant. (met hetzelfde eindresultaat; namelijk gelijkmatige garing) Maar als je dan een bolletje hebt, moet je ook de temperatuur iets verlagen, en dus de tijd misschien iets verlengen.

Teruggelezen, check, check dubbelcheck.. :)

11

mmmwz ik heb daar geen last van....

vreemd