1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (23-07-2013 23:21)

Onderwerp: 100 (?) roosjes communietaart

Vorige week heb ik de roosjes al even laten zien. Ik had er 100 gemaakt, maar ik heb ze niet allemaal op de taart verwerkt.

De communietaart was voor mijn dochter Anne. Het is een stapel geworden van 26-18-12cm. Toch was ik bang dat het niet genoeg zou zijn  :), maar om die reden had ik er nog een kleine boltaart bijgemaakt, achteraf had ik natuurlijk toch teveel  :D De taarttoppers had Anne zelf uitgekozen, dus die moesten er op.

De vullingen:
26cm: aardbeienkwark en aardbeienvlaaivulling
18cm: chocolademousse en kersenvlaaivulling
12cm: bananenkwark en chocolademousse
boltaartje: bokkenpootjesvulling en kersen (en de onderste laag in 4-kwarten met resten van de vullingen van de stapel)

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VOPWEOWC.jpg

Met dank aan dit fantastische forum, want de inspiratie komt hiervandaan. Mocht je iets van je eigen taart herkennen: hartelijk dank voor je voorbeeld.

Het was een fantastische communie, ondanks de regen. Iedereen heeft genoten en Anne straalde als een prinsesje.

Bedankt voor het kijken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: 100 (?) roosjes communietaart

Wat een schattige taarten! Heel mooi!

Heb je voor de kleine roosjes een uitsteker gebruikt? Of hoe heb je dat gedaan? Vind t een heel lief maatje  :Y

3

pooh76 schreef:

Heb je voor de kleine roosjes een uitsteker gebruikt? Of hoe heb je dat gedaan? Vind t een heel lief maatje  :Y

Nee, allemaal met de hand gemaakt. Elk roosje met 5 blaadjes. In dit topic kun je ze wat beter zien. Ik had ze nl al van de week getoond: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=196843

Bianca's bakery

4

Wauw Bianca...hij is echt hartstikke leuk geworden.
Ik vind de kleurcombinatie echt heel mooi.
Super gedaan hoor!!
Ben trots op je. ;)

groetjes yvon

5

"yvonne 72" schreef:

Wauw Bianca...hij is echt hartstikke leuk geworden.
Ik vind de kleurcombinatie echt heel mooi.
Super gedaan hoor!!
Ben trots op je. ;)

Dank je wel voor je compliment. En het leuke is...hij is toch nog anders geworden dan ik van plan was. Ik heb nl de parelmold, die ik nodig had...dus helemaal niet gebruikt haha....maar ja, die is nooit weg......

Bianca's bakery

6

Ik heb er helaas geen,maar weet nu wel waar ik hem kan lenen. :Y  :lol:

groetjes yvon

Waaw, hedendaagse English vintage! Love it!  :Y

8

Bianca1969 schreef:
pooh76 schreef:

Nee, allemaal met de hand gemaakt. Elk roosje met 5 blaadjes. In dit topic kun je ze wat beter zien. Ik had ze nl al van de week getoond: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=196843

Wow, wat een klus! Kan me voorsteek dat je die taart en roosjes niet uit je hoofd kreeg.. Thanx.

9

leuk

10

Wat een schattige taart, echt heel mooi :thumb: