1

Onderwerp: aardbeienbotercreme

Hee iedereen  :D

Ik ga een taart maken en ik wil niet dat mijn fondant gaat smelten. Daarom kies ik voor botercreme. Nou vind ik botercreme echt heeel vies. Daarom wil ik aardbeienbotercreme maken. Nou zijn mijn vragen.

- Is dat wel lekker?
- Weet je een goed recept?
- hoeveel is één cup aardbeien en hoeveel is één cup poedersuiker?

I ♥ cakes.

2

Re: aardbeienbotercreme

Ik heb laatst "aardbeien" botercreme gemaakt door er aardbeien tova (dessertsaus) doorheen te doen. Dit moet alleen niet koud zijn anders gaat het schiften! Gewoon een beetje tot dat je de smaak ok vind... Het viel in de smaak!

Never a failure, always a lesson.

3

hmm bedankt! maar ik heb geen tijd meer om naar de supermarkt te gaan..  :rolleyes:
zou het ook met verse aardbeien kunnen? en wat is dan de beste verhouding?

I ♥ cakes.

4

o nee o nee o nee
ik ben zo dom!
ik heb de boter te ver laten opwarmen!
hij is helemaal gesmolten
nu kan ik zeker geen botercreme meer maken?

I ♥ cakes.

5

maak je het met een mix?

Want dan maak ik hem ook vaak zacht in de magnetron
1 op 1 weet ik niet

6

Zacht en gesmolten is wel een verschil... als ie echt vloeibaar is lijkt het me niet mogelijk nog een stevige botercreme te maken... Toch maar ff naar de supermarkt...?

Never a failure, always a lesson.

7

ja ik bn naar de supermarkt geweest! :D
eigenlijk moet de taart al lang af zijn, maar dan maar minder tijd voor mijn huiswerk ;)

ik ga voor roomboter:poedersuiker:aardbeien als     1:1:1
dat lijkt me het beste!
nog tipz ofzo? ;)

I ♥ cakes.

8

Verse aardbeien? Want dat is vocht met kans op smelten.
Je had beter aardbeien saroma kunnen nemen (kloppudding)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

oei. ik denk dat je beter iets anders kunt bedenken want dit gaat je niet lukken zo.

10

om af te smeren geen goed idee :nooo  je kunt er wel wat citroensap doordoen (of beter ganache gebruiken, maar ja, weer naar de super ws)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

het is gelukt :)
ik heb wel veel minder aardbeien gebruikt dan dat ik van plan was ;)

I ♥ cakes.

12

nou mooi!

13

met verse aardbeien? hopelijk ligt er morgenochtend geen pas fondant in de koelkast...

14

Nee, het is perfect gelukt!
En hij was zoooooo lekker!
Echt super en veeeel lekkerder dan gewone botercrème!  :thumb:  :thumb:

I ♥ cakes.

15

Hoi Marit,
Ik heb toevallig net mijn vraag gepost over aardbeien botercreme of je die kan gebruiken bij het afsmeren.
Wat was het recept die je gebruikt hebt? Ik weet nog niet of ik het aandurf om ermee af te smeren! Zo zonde als het nou niet lukt!!!
In mijn bericht dat ik vanmiddag geplaatst hebt staat ook het recept dat ik gebruikt heb.
Hij zit nu in de vriezer, want maak de taart zaterdag (hadden nu aardbeien uit opa's tuin! Mjummie!!!!!)
Maar zou het zo zonde vinden als het marsepein weg smelt... is voor mijn eigen verjaardag!
Alvast bedankt voor je antwoord!!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

16

Hoi allemaal,
Toch nog even een reactie voor het geval anderen met dezelfde vraag komen.
Ik heb het niet aangedurfd. Zoals ik al zei had ik hem ingevroren (wat geen probleem gaf). Bij het ontdooien ging ook alles goed. Maar toen ik hem uit de koelkast pakte, was hij gewoon heel erg goed zacht. Er zat geen aardbeiensap onderin dus dat gaf me nog wel vertrouwen, maar was bang dat na het afsmeren, dat ie dan niet goed uit zou harden zeg maar. En dat dan dus het bekleden een stuk lastiger gaat.
Dus toch nog snel botercreme gemaakt en daarmee afgesmeerd. De taart was wel super lekker trouwens. Maar volgende keer voor mij toch de aardbeienmousse, want die vind ik nog net wat lekkerder (en die mag ik zometeen lekker weer maken, want mag morgen fijn weer een taartje maken! Jippie wat een leuke hobby is dit toch!!!!)

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl