1

Onderwerp: Stapeltaart in koelkast....HOE?

Morgen is mijn zoontje jarig, hij wordt 1 en ik ben al druk bezig met de taart. Nu wil ik hem vanavond stapelen, maar hoe zet ik m dan het beste in de koelkast? er zit wel koelkastvulling in, en normaal doe ik de taart in een doos, maar ja, dat gaat natuurlijk niet met de stapel. kan ik er een plastic zak omheen doen oid? Of gaat het dan teveel 'zweten'? wat kan ik doen om dat te voorkomen?
Sorry voor de vele vragen maar ik ben een beginneling en ik ga voor 't eerst stapelen....

Re: Stapeltaart in koelkast....HOE?

Ik zet een stapel altijd zonder doos in de koelkast.

Maar nu is het wel zo dat ik een apparte koelkast heb waar geen andere spullen in liggen waardoor je dus ook geen luchtjes o.i.d. in de taart kan krijgen die je niet wil (denk aan prei e.d.).

Een zak zal ik niet doen, ik ben bang dat je dan condensvorming zal ontstaan wat niet goed is voor de taart en eventuele decoratie kun je met een zak kapot maken.

Eventueel, wanneer taart niet te groot is kun je heb in een doos zetten en 4 deksels staand om de zijkanten schuiven.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

3

Re: Stapeltaart in koelkast....HOE?

Als het een taart voor jezelf is en er zitten geen levensmiddelen met hele sterke luchtjes in de koelkast, dan mag de taart zonder doos in de koelkast. Dat kan prima. Zet hem niet te veel tegen de achterkant aan, die is vaak vochtig.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com