1

Onderwerp: Hoe lang kan je een taart invriezen?

Zaterdag mag ik me eerste workshop puzzeltaart doen. Nou wou ik de taart graag nog even bewaren en kreeg ik de tip dus invriezen.

Maar voor hoe lang kan je een puzzeltaart invriezen dat ie nog mooi en lekker is?

2

Re: Hoe lang kan je een taart invriezen?

ik hoorde eens van ong 1 maand...

Groetjes, Dorothea.

hm zou t liefst hem wat langer bewaren maar anders gaan we hem zondag gewoon lekker opeten. En dan hopen dat ik thuis zelf ook zo'n taart alleen kan maken binnenkort!

4

ik heb een vraagje over het invriezen
wat is het beste manier om een taartje intevriezen
heb het verleden week gedaan en in de koelkast laten ondooien
maar de marsepein was helemaal zacht geworden
en kan je ook alle vulingen invriesen

alvast bedankt

5

Ik lees even mee... Ben ook benieuwd!

Als je een marsepeinen taart invriest, adviseer ik altijd het met doos en al én een plastic zak om de doos, te doen. de avond voor gebruik uit de vriezer halen, zak eraf en ontdooien maar. Met deze methode worden mijn taartjes niet plakkerig als ze ontdooien. Het kan ook best lang, hoor, dat invriezen. Er zijn klanten van mij die dat wel 4 maanden hebben ingevroren en nog steeds de heerlijke smaak hebben van versgebakken taart, tof he?  :Y

7

het kan zelfs langer, want als je gaat trouwen is het de traditie om een stuk van je bruidstaart in te vriezen en dat gedeelte op je eerste huwelijksdag op te eten.
nou dat is dus een jaar, maar zelf zou ik een taart niet langer dan een half jaar invriezen.

8

Ik heb vorig jaar ook zelf een bruidstaart gemaakt, en dit jaar het bovenste gedeelte uit de vriezer gehaald en opgegeten.
Hij was bekleed met fondant en rozen en echt nog heerlijk!
Dus je kan inderdaad je taart een jaar invriezen.

ik adviseer vaak 2 maanden.

Cinnie1, de traditie is niet om je taart van biscuit in te vriezen.
de traditie is om je fruitcake (die vol met sterke drank zit en vaak niet eens ingevroren hoeft te worden) te bewaren tot de geboorte van je eerste kind of je 1jarig huwelijk. Vaak was de geboorte vrij snel na de bruiloft.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ik denk dat het een groot verschil maakt of het voor eigen gebruik is of niet. Ik eet zelf mijn eigen taarten zonder problemen maanden later nog uit de vriezer op ( hoewel ze het zelden zo lang houden ;) :+ ), en dan smaken ze echt nog hetzelfde als de dag dat ze erin gingen. En ook mijn eigen koekjes heb ik wel eens na vier maanden gegeten en was nog prima.

Iets heel anders is het om de kwaliteit dan te kunnen garanderen. Dan zou ik voor een maand of 2 invriezen kiezen ( en koekjes max. een maand)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Kan ik een taart ook alleen op kaartkarton en een plastic zak eromheen invriezen?

wendy crop schreef:

Kan ik een taart ook alleen op kaartkarton en een plastic zak eromheen invriezen?

Nee, want dat slaat de condens die zich dan vormt terug op de taart.
De kartonnen doos absorbeert dit vocht!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

13

Ik vries mijn taarten kaal in, ze kunnen zo zeker 1 week blijven.
Als ze langer ingevroren moeten blijven, verpak ik ze nadat ze goed bevroren zijn in plastic, dat uiteraard voor het ontdooien in de koelkast weer verwijderd wordt.
Werkt bij mij prima zo.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

14

Betreft invriezen.

Bij ons in de bakkerij krijgen we ook gebak kant en klaar binnen van een collega bakker. dit kan je gerust maanden bewaren ook al is het marsepein of fondant enz enz.

wat ik zelf vindt is dat je het wel in plastic moet verpakken de doos dit omdat je de vocht van de vriezer buiten de doos houd. zo heb je met het ontdooien er ook geen last van dat je marsepein zacht en plakkerig is.

meer tips uit de bakkerij ik hoor het wel