1

Onderwerp: letters opvullen met icing

hallo allemaal,
ik heb beloofd om een taart te maken voor het bedrijf van een kennis. op de taart moet het logo komen maar nu zit ik even te denken hoe ik dit het beste kan doen. kan je letters uit de fondant steken en deze opvullen met icing?

groetjes annika

2

Re: letters opvullen met icing

Bedoel je uit de fondant waar je je taart mee bekleedt? Moet wel kunnen ja, maar lijkt me niet zo simpel. Als je eerst uitsteekt en dan bekleedt gaan je letters uitrekken en als je eerst bekleedt en dan uitsteekt moet je behoorlijk stevige cake als basis hebben.

Je kan misschien het logo puzelen of spuiten op bakpapier en het er later in zijn geheel opleggen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

het spuiten met icing lukt me steeds op een of andere manier niet. zodra ik ze pak breken ze   :s  en met puzzelen krijg je de letters er bovenop. het leek me juist zo netjes als de hele taart  een glad geheel zou zijn...

4

hmmm..... tegen breken: meer eiwit gebruiken; langer laten mixen (op lage stand); langer laten drogen (dag of 2)...............

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Voor sterke royal icing kun je het beste de Merigue mix van Wilton gebruiken en dan invloeien met Colorflow van wilton. Zo krijg je sterke letters.. die minimaal 1 dag laten drogen na het spuiten en dan kun je ze op de taart zetten/leggen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!