Re: Zachte witte broodjes
kan je ook het deeg 's avonds maken en de volgende ochtend afbakken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Zachte witte broodjes
kan je ook het deeg 's avonds maken en de volgende ochtend afbakken?
Bewaren in de koelkast. Dan rijst het veel langzamer.
Bij mij lukt het niet
Het deeg is zeer plakkerig, ik kan er geen bolletjes van maken.
Ik heb het toen eerst laten rijzen om dan te kunnen afwegen, ik wou bolletjes op de bakplaat bakken, maar zelfs na het rijzen is het heel erg kleverig
Ik heb ze dan met een ijslepel (zo om bolletjes te maken) proberen in bolletjes op de bakplaat te leggen, maar het lijkt meer elastiek dan deeg.
Ik zal ze nu weer een uurtje laten rijzen, maar ik denk niet dat het goed komt
Ik heb nochtans alles goed afgewogen en het recept goed gevolgd ...
en hoe bewaren jullie deze bolletjes ? in een plastic zak ? Of doos met deksel ?
Bij mij lukt het niet
Het deeg is zeer plakkerig, ik kan er geen bolletjes van maken.Ik heb het toen eerst laten rijzen om dan te kunnen afwegen, ik wou bolletjes op de bakplaat bakken, maar zelfs na het rijzen is het heel erg kleverig
Ik heb ze dan met een ijslepel (zo om bolletjes te maken) proberen in bolletjes op de bakplaat te leggen, maar het lijkt meer elastiek dan deeg.
Afhankelijk van het meel wat je gebruikt en de luchtvochtigheid kan de verhouding schelen die je moet gebruiken. Als je deeg erg plakkerig is kan je gewoon nog wat bloem toevoegen. Net zo lang tot het wel goed is. Heb je ze nog gebakken? Meestal gaat dat evengoed nog wel goed dan.
Hoe lang mag 1 groot brood van dit deeg in de oven?
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Misscuppie schreef:Bij mij lukt het niet
Het deeg is zeer plakkerig, ik kan er geen bolletjes van maken.Ik heb het toen eerst laten rijzen om dan te kunnen afwegen, ik wou bolletjes op de bakplaat bakken, maar zelfs na het rijzen is het heel erg kleverig
Afhankelijk van het meel wat je gebruikt en de luchtvochtigheid kan de verhouding schelen die je moet gebruiken. Als je deeg erg plakkerig is kan je gewoon nog wat bloem toevoegen. Net zo lang tot het wel goed is. Heb je ze nog gebakken? Meestal gaat dat evengoed nog wel goed dan.
Ja, ik heb ze opnieuw gemaakt maar met 250 ml water en het ging veel beter, nu kon ik er echt bolletjes van maken, het andere deeg was echt niet behandelbaar. Ik heb ze dan een 2 de keer gemaakt met chocoladecallets er door heen dat het lekkere chocoladebroodjes waren. Ze waren heel lekker, maar wel zwaar en vast van structuur, ik heb 1 zakje droge gist gebruikt, zou het helpen als ik volgende keer 2 zakjes toevoeg ?
Bedankt voor je antwoordje !
Hoe lang mag 1 groot brood van dit deeg in de oven?
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!
Ik heb het brood laten kneden en rijzen in de broodbakmachine en afgebakken in de oven. 30 min. op 175 graden.
Heerlijk, lekker zacht en de volgende dag ook nog lekker!
Zijn ze niet zoet door de suiker?
Ga het zeker een keer proberen
Zijn ze niet zoet door de suiker?
Ik heb 1 eetlepel suiker gedaan, Is lekker.
janneke@britt schreef:Zijn ze niet zoet door de suiker?
Ik heb 1 eetlepel suiker gedaan, Is lekker.
Heb ze net gebakken in de kaas/uien versie, ruikt heerlijk. Straks even proeven.
Hallo
Ik heb een gewone gasoven
welke temperatuur en tijd zou ik het beste nemen?
Ik lees net dit topic en dacht heee, lijken deze broodjes dan een beetje op van die pudding broodjes?
Want die vindt ik zo lekker en zou ze graag een keer willen maken
het broodje op zich zal je er voor kunnen gebruiken maar bij pudding broodjes zit ook nog banket bakkers room tussen
Banketbakkersroom heb ik in huis heerlijk! Maar die broodjes zijn altijd zo lekker en heb ik nog nergens in de winkel gezien.
Klinkt lekker ga ik zeker een x proberen. Bedankt voor het delen.
Banketbakkersroom heb ik in huis heerlijk! Maar die broodjes zijn altijd zo lekker en heb ik nog nergens in de winkel gezien.
Bij de bakker waar ik werkte werden normale witte puntjes gebruit voor puddindbroodjes..
Echt waar, dat wist ik niet. En dan bestrooien met poedersuiker?
Yup:):)
Klinkt goed ga ik ook eens maken!
Coollonny schreef:Banketbakkersroom heb ik in huis heerlijk! Maar die broodjes zijn altijd zo lekker en heb ik nog nergens in de winkel gezien.
Bij de bakker waar ik werkte werden normale witte puntjes gebruit voor puddindbroodjes..
Ik maak ze af en toe ook met gewone witte puntjes.
maar dan met zwitserse room. Heerlijk!!!
Dit recept ga ik zeker proberen
Hoi iedereen!
Ik heb geen droge gist in huis, wel verse... Welke verhouding zou ik dan moeten gebruiken?Of gewoon evenveel grammen als bij de droge gist?
Groetjes!
Verse gist is de dubbele hoeveelheid van droge gist
Ik heb ze vandaag ook gemaakt en ze waren heerlijk alleen ik vond ze ook wel wat zwaar en vast van structuur.
Niet zo luchtig als van de bakker zeg maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Zachte witte broodjes