1

Onderwerp: 2 lagen taart, help!

Hallo,

Vraagje,

Ik heb tot nu toe alleen maar gewone taarten gemaakt, en nu wil ik graag een 2 lagen taart maken. Ik heb daar wat vraagjes over.

1- moet ik beide taarten eerst bekleden?
2- moet ik stokjes gebruiken en deze in de eerste taart stoppen? En kan ik daarna gelijk de 2e taart er los op zetten?
3- moet ik tussen de eerste en 2e taart nog wat smeren? Of kan het er gewoon opgezet worden?

Komt er nog iets anders bij kijken bij het opstapelen van een taart?

2

Re: 2 lagen taart, help!

1 ja, beide taarten los bekleden

2 ja in de onderste taart dowels om te stutten. je kan de 2e taart er los op zetten (wel onder de 2e taart een stevig kartonnetje), of nog een langere dowel door beide taarten voor extra stevigheid. denk er dan wel aan dat je dan een gaatje in het kartonnetje maakt waar de dowel doorheen komt.

3 je kan een beetje icing ertussen doen (poedersuiker/water)

het makkelijkst met versieren is als je bijvoorbeeld een parelrandje er om doet, dat je deze er pas omheen doet na het stapelen, dan kan je mooi een eventueel lelijk randje wegwerken!

3

Dank je!

Moet je een lange dowel erin stoppen? İk zet liever de taart er los op of is dat uit ervaring niet handig?

4

Dank je!

Moet je een lange dowel erin stoppen? İk zet liever de taart er los op of is dat uit ervaring niet handig?

5

Bij 2 lagen kun je de bovenste taart er ook opzetten zonder lange dowel erin hoor. Ik smeer een beetje botercreme of eetbare lijm op de onderste taart en plaats dan de bovenste taart erop. Afwerken zoals Imadecake zegt als de taarten gestapeld zijn en dan is hij helemaal netjes ! Succes ermee ! Ik weet nog dat het de eerste keer stapelen eng is, maar het valt reuze mee !

Groetjes, Conny

6

Bedankt voor je reactie.

Maar smeer je botercreme dan tussen de karton en taarten in?
Ik wilde wel een kartonnetje gebruiken tussen de lagen.

Wat is nu wijsheid?