1

Onderwerp: [FEEDBACK] Help, haar rok zakt af!

Voor de jarige dochter van een vriendin mocht ik een barbietaart maken. Was voor mij de eerste keer dus eerst veel inspiratie opgedaan op het web en hier op de leukste taarten site. Daarna aan de slag. Op het eerste gezicht was ik redelijk tevreden alleen nu komt ie.... haal ik em de volgende ochtend uit de koelkast, kan ik zo tussen de rok en de bovenste ring inkijken. Was de taart gezakt. Ik heb de biscuitmix van funcakes gebruikt, deze was ook wel erg zacht dus daar zal het wel aan liggen. Iemand tips hoe ik dat kan voorkomen zonder dat ik er een hele vaste machtige cake onder moet duwen?

Hier komt ie dan. Ik heb het gat opgevuld met een extra randje fondant. Iedereen vond hem gelukkig leuk en lekker. Dat maakt de dag weer goed.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BNTLYRBB.jpg

Bedankt voor het kijken, alle tips zijn welkom.
Groetjesss

2

Re: [FEEDBACK] Help, haar rok zakt af!

Ik vind m goed gelukt hoor!
Zou alleen de volgende keer je taartjarton kleinder knippen zodat de rok over je volgende taar heenvalt.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Goed opgelost!

4

ik heb laatst ook funcake mix gebruikt en mijn taart was inderdaad ook zacht en aan 1 kant ingezakt, zou het dan aan mix liggen heb recept gevolgd

5

Goed opgelost, ze ziet er lief uit.

Majeba, het recept op de zak is niet helemaal hetzelfde als die van de tabellen hier op het forum, eh heb ik me laten vertellen, ik volg altijd de tabellen, misschien dat dat iets helpt...... :think:

6

Ik heb juist altijd te lage taarten met de ttabellen en de regels op de zak

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

je kunt een prinses halverwege stutten (karton & dowels), dus als stapeltaart behandelen, werkt prima!

Bakt graag voor anderen .....Das beter voor mijn lijn ;)...
Nu ook op facebook, zoek op taartmama.nl

8

Ik maak er ook een stapeltaart van, zoals Taartmama zegt. Gisteren had ik toevallig ook een barbie en tijdens het bekleden kwam ik erachter dat ik vergeten was te stutten! Stom! :s  (normaal doe ik er 4 dowels in) . Is gelukkig goed gegaan. Tenminste, toen de taart hier op de kast stond te wachten ( na 3 uur of zo+nacht ervoor in de koelkast) voordat deze opgehaald werd. Heb niks meer gehoord dus denk dat het goed gegaan is.
Verder gebruik ik de tabellen van felicitaartjes punt nl.
Vind dat je het goed opgelost hebt  :thumb:  en vind je lagen van de rok erg leuk  :Y

9

anouckjewel schreef:

Ik vind m goed gelukt hoor!
Zou alleen de volgende keer je taartjarton kleinder knippen zodat de rok over je volgende taar heenvalt.

Ik was vergeten om te passen en de eerste laag van de rok bleek net niet lang genoeg. I wilde het draagvlak groot genoeg hebben omdat ie zo zwaar was. Had er achteraf nog wat bloemen onderlangs willen doen maar het bezoek was zo enthousiast dat ik er maar verder vanaf gebleven ben en we lekker het feest lieten beginnen. Ze heeft alles bij elkaar 10 minuten boven op de rest van de taart gestaan. Alleen voor de foto en toe ging t mes erin hahahaha.

Bedankt voor jullie tips. Met een beetje mazzel mag ik er in augustus weer een maken, eens kijken of het dan beter lukt.

10

Ik heb er eigenlijk nooit last van. Ik gebruik de tabellen van deleukstetaartenshop en niet die van de leukstetaarten. Zit aardig verschil tussen! Voor de rest goed gelukt hoor! :thumb: