1

Onderwerp: Hoe "plak" ik een eetbare print op mijn fondant taart?

Het onderwerp zegt het al; Hoe moet ik mijn eetbare print van Icing vastplakken op mijn met fondant bekleedde taart?
Kan dat gewoon met water? Een laagje botercreme?
Ik ben echt een beginnende taartenmaker en heb toegezegd dat ik a.s. woensdag een taart maak voor een collega die dan 12,5 jaar in dienst is. Om het me iets makkelijker te maken heb ik dus een eetbare print besteld...

Alvast super bedankt voor de reacties!

Nog helemaal nieuw in taartmaakland, dus kom eerst ideeen opdoen...

2

Re: Hoe "plak" ik een eetbare print op mijn fondant taart?

Staat dat niet op de site waar je hem gekocht hebt? Waar ik altijd bestel staat dat netjes vermeld. Of kijk even op een andere site zoals bijvoorbeeld bij Smaaktaart.
Maar volgens mij kan dit altijd met eetbare lijm? Maar heel weinig gebruiken denk ik?

3

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb me laten vertellen dat je een printje beter vast kan zetten met een bloemetje of iets dergelijks, dan dat je de print helemaal vast zet met botercrème of zoiets vanwege het eventuele bubbelen van de print op de ondergrond.

Groetjes, Angela

4

Ik zet het vast met piping gel (heel makkelijk zelf te maken, kijk in de linker kolom bij recepten), geen bubbels gehad.

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

5

Piping gel werkt het beste. Als je dat niet hebt zou ik een bloemetje of randje gebruiken, in ieder geval geen water, edible glue, botercreme of slagroom anders gaat het bubbelen!

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

6

Met icing? Heb ik de laatste keer gedaan en ging prima!

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.