1

Onderwerp: vraagje over mergpijpjes vulling

Hallo Dames,

Ik heb net een klein taartje gemaakt met mergpijpjes vulling. Ik heb nog zat vulling over en heb dat nu in de koelkast gezet. Kan ik dat daar bewaren en morgen de volgende taart mee vullen of is dat niet handig om te doen. Ik heb de vulling gemaakt volgens het recept hier op de site.

Groetjes,
Maudy

2

Re: vraagje over mergpijpjes vulling

Ja dat kan hoor op tijd uit de koelkast halen ivm smeren.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

3

super dank je wel voor je reactie. Nu vanavond afwachten of de vulling lekker is op de taart. Heb hem nog niet eerder gemaakt.

4

Is mijn lievelingsvulling.....zooooo lekker hahhahah

5

Oh hij is zeker lekker. Ik heb de onderste laag met bosvruchtenjam en de bovenste laag met mergpijpjesvullen gedaan. En het is heerlijk, ook deze combi is erg lekker.

6

Nog een vraag, hoelang is deze vulling houdbaar? En mogen zwangere deze vulling eten?

Hoe heb je hem gemaakt ? Met slagroom, zou ik zeker binnen 2 dagen opeten en in koelkast bewaren.
Als er rauwe eieren inzitten is het niet geschikt voor zwangeren. met botergeels is het langer houdbaar ( zo maak ik bijvoorbeeld bokkepootjescreme ) en die is buiten koelkast langer houdbaar

8

Ik heb hem met slagroom gemaakt zoals op het forum bij de recepten staat zeg maar. Ik wist niet dat het ook met botergeel kon. Ben nog echt een leek op dit gebied van vullingen  :o

9

Euh...wat is botergeel?  :o

[*][/*] mijn pc verzint de woorden zelf dus ik bedoelde botercreme,  :o

11

:lol: domme apparaten :rolleyes:  ik vroeg me ook al af wat dàt nou weer was :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

:lol:  :lol:  :lol:

Zo heb ik eens een bericht met mijn telefoon gestuurd naar mijn zwager. Weet niet meer precies wat ik schreef maar het was iets van....'kom je dan enz...' dit werd iets van 'kus je dan....'  :o  :o  :o . Sindsdien controleer ik alle berichten....

13

oh hahhahaha ik begreep hem ook al niet. Dus je kunt het dan gewoon ipv met slagroom mengen met botercreme? Of moet dat op een andere manier?

14

Esther68 schreef:

:lol:  :lol:  :lol:

Zo heb ik eens een bericht met mijn telefoon gestuurd naar mijn zwager. Weet niet meer precies wat ik schreef maar het was iets van....'kom je dan enz...' dit werd iets van 'kus je dan....'  :o  :o  :o . Sindsdien controleer ik alle berichten....

:lol:  :s  :lol:  :lol:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl