1

Onderwerp: bewaren whoopies

een praktisch vraagje:
ik zou als traktaat voor mijn collega's whoopies bakken. nu moet ik de zondag naar een verjaardagsfeestje en ik weet niet hoe laat het 's avonds zal worden. zou ik ze durven zaterdag al bakken en dan de zondagavond vullen?
of wordt het toch nachtwerk op zondag :)

2

Re: bewaren whoopies

Ik bak ze ook een dag van te voor en dan de goed afsluiten en bewaren. Ik proef niet echt verschil, hooguit een beetje bij het randje.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

Mijne worden altijd beetje plakkerig, sluit je ze dan teveel af?

4

Ik zou ze gewoon zaterdag bakken en vullen en dan in de koelkast bewaren. Ik leg iedere whoopie (ik maak kleintjes omdat het anders zo'n grote hap is) in een mini cupcake papiertje en daarna naast elkaar in een  Ik heb ze in tupperware dozen bewaard. Du cupcakepapiertjes zorgen er voor dat ze niet aan elkaar plakken en het staat ook nog leuk

5

Beetje laat antwoord, maar kijk nu pas weer, ik leg ze op bakpapier en dan ook tussen de verschillende lagen  :thumb:

Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in al de rest!

6 Laatst bewerkt door jenlon (02-11-2012 11:17)

Ha, het juiste topic voor mij. Ik heb mijn kaneelwhoopies net gebakken en ik heb ze pas zondag nodig. Ik ga ze ook dan pas vullen.

Het boek zegt dat ik ze drie dagen kan bewaren in een luchtdichte doos in de koelkast.

Maar waarom de koelkast? Cake en koekjes bewaar ik ook niet in de koelkast.

Bij mij worden ze inderdaad ook plakkerig. Ik heb er nu maar bakpapier tussen gelegd. Nu maar hopen dat het gewicht de whoopies niet al te veel misvormt.

Groetjes,
Ilona.