Re: tremperen
@Sweety Pie,
Dat vroeg ze op 10 maart 2009
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tremperen
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
@Sweety Pie,
toch is het wel eens leuk als er een oude vraag voorbij komt... als ik weer eens ga bakken, ga ik dit toch ook eens proberen!
ik tremmpeer altijd met marasquin van ellen. dat is kant en klare trempeersiroop met een heerlijke subtiele smaak. ik sprenkel gewoon over iedere taartlaag een beetje hiervan en ik heb het idee dat dit het toch net even iets beter laat smaken, en de taart heerlijk vers laat smaken.
ik tremmpeer altijd met marasquin van ellen. dat is kant en klare trempeersiroop met een heerlijke subtiele smaak. ik sprenkel gewoon over iedere taartlaag een beetje hiervan en ik heb het idee dat dit het toch net even iets beter laat smaken, en de taart heerlijk vers laat smaken.
haha oeps! het is vast wel al gelukt!
JPS schreef:@Sweety Pie,
Ha ha, ik zie het nu ook ja. Ach, beter laat dan nooit...toch?
Ik kook trempeerlikeur van 1 deel water met 1 deel suiker, aan de kook brengen en dan een scheut Kirsch erdoor. Soms een andere likeur, maar meestal Kirsch. Ik trek alles op in spuitjes en bewaar deze in de vriezer, per taart haal ik er 1 of 2 spuitjes uit en die druppel ik dan leeg op de biscuit.
Weer zo'n handig tijdsbesparend idee! Zou ook in een ijsblokjesvorm kunnen, bedenk ik me.
Ik trempeer ook wel eens, zowel met suiker-citroensirop als met kirschwasser. Nog geen andere likeuren uitgeprobeerd, maar wil graag meer uitproberen. Ben er inmiddels na wat uitproberen achter dat je het water over de kook heen moet koken voor een goede dikte.
Ik denk ook dat de taart nóg lekkerder wordt van tremperen. Zowel qua smaak als voor de structuur (droogte).
Ah, daar trap ik ook in..
Blijft lekker dat tremperen..
Wat wordt er bedoel met 1 deel suiker en 1 deel water?
Gelijke hoeveelheden
Ok, dank u
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tremperen