26

Re: tremperen

JPS schreef:

@Sweety Pie,

Dat vroeg ze op 10 maart 2009 ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

27

toch is het wel eens leuk als er een oude vraag voorbij komt... als ik weer eens ga bakken, ga ik dit toch ook eens proberen!

liefs marieke

28

ik tremmpeer altijd met marasquin van ellen. dat is kant en klare trempeersiroop met een heerlijke subtiele smaak. ik sprenkel gewoon  over  iedere taartlaag een beetje hiervan en ik heb het idee dat dit het toch net even iets beter laat smaken, en de taart heerlijk vers laat smaken.
:)

29

ik tremmpeer altijd met marasquin van ellen. dat is kant en klare trempeersiroop met een heerlijke subtiele smaak. ik sprenkel gewoon  over  iedere taartlaag een beetje hiervan en ik heb het idee dat dit het toch net even iets beter laat smaken, en de taart heerlijk vers laat smaken.
:)

30

haha oeps! het is vast wel al gelukt!

31

Marianne schreef:
JPS schreef:

@Sweety Pie,

Ha ha, ik zie het nu ook ja. Ach, beter laat dan nooit...toch?

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

32 Laatst bewerkt door mieperdepiep (08-06-2012 08:01)

Carin schreef:

Ik kook trempeerlikeur van 1 deel water met 1 deel suiker, aan de kook brengen en dan een scheut Kirsch erdoor. Soms een andere likeur, maar meestal Kirsch. Ik trek alles op in spuitjes en bewaar deze in de vriezer, per taart haal ik er 1 of 2 spuitjes uit en die druppel ik dan leeg op de biscuit.

Weer zo'n handig tijdsbesparend idee! Zou ook in een ijsblokjesvorm kunnen, bedenk ik me.

Ik trempeer ook wel eens, zowel met suiker-citroensirop als met kirschwasser. Nog geen andere likeuren uitgeprobeerd, maar wil graag meer uitproberen. Ben er inmiddels na wat uitproberen achter dat je het water over de kook heen moet koken voor een goede dikte.   

Ik denk ook dat de taart nóg lekkerder wordt van tremperen. Zowel qua smaak als voor de structuur (droogte).

33

Marianne schreef:

Ah, daar trap ik ook in..

Blijft lekker dat tremperen..

34

Wat wordt er bedoel met 1 deel suiker en 1 deel water?

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

35

Gelijke hoeveelheden

36

Ok, dank u

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten