1

Onderwerp: tractorwielen maken

Hai
Mijn kleinzoon is dol op tractoren en daarom wil ik hem voor zijn verjaardag een tractor taart maken maar weet niet goed hoe ik de rubber wielen moet maken. kan er me hier iemand mee helpen.
Ik ga het wel deze week al eens proberen maar vraag het jullie toch maar misschien weten jullie een vlugge manier om te doen. Ik was zinnens van met rolfondant de bovenopliggende rubber apart in patroon te leggen, maar dat lijkt me zo omslachtig. Hopelijk weten jullie een betere methode.
Mijn kleinzoon viert zijn verjaardag op 17 juni de tijd kort !!!!
Een bezorgde oma
sosiesje

2 Laatst bewerkt door joci (31-05-2012 10:04)

Re: tractorwielen maken

misschien heb je hier iets aan, moet je ff naar onder scrollen

http://jessicakesblog.blogspot.com/sear … date=false

3

Gewoon met een bot marsepein mesje inkepingen maken in het patroon van de wielen - dat werkt heel goed.

En ik meld je even want deze rubriek is om how-to's te posten, niet om vragen te stellen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Sjablonen, Patronen & Howto's is inderdaad bedoeld voro eht plaatsen van  sjablonen, patronen of howto's.

[MOVE] -> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ik heb laatst ook een tractortaart gemaakt.
Ik heb een groot rondje uit zwarte fondant gedrukt ( fondant iets dikker gelaten,dan krijg je een beetje het 3d effect van de banden) en een klein rondje ( de fondant iets dunner uitgerold dan de zwarte) uit gele fondant.
Uit het midden van de zwarte fondant heb ik een rondje uitgedrukt ter grote van het gele fondant rondje, en in het "gat" wat ontstaan was,heb ik het gele rondje gelegd.
Op de rand van de wielen heb ik met een tandenstoker en v-motiefje gemaakt.
En ik moet zeggen,dat zelfs mijn man de wielen goed gelukt vond. :Y  :D
Mocht het niet duidelijk zijn,dan plaats ik wel even een foto van mijn tractor. :Y
Veel succes!!

groetjes yvon

6

Iedereen bedankt voor de tips ik ga vandaag een proef maken met rice krispies, ben naar jessicakes site geweest, lijkt me een zeer leuke manier om de wielen te vormen,hopelijk lukt het .
Alvast bedankt voor de snelle reacties en de volgende maal zet ik mijn vraag in de juiste rubriek hé.

Sosiesje

7

Hallo, mensen
Vandaag kan mijn dag niet meer stuk.
Gisteren de wielen gemaakt voor mijn tractor en ja hoor fantastisch. Ik ben in de wolken dat ze er precies echt uitzien.
Nu ben ik vandaag vol goede moed aan mijn taart begonnen en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Mijn spatborden staan nog te drogen en dan ga ik mijn kunstwerkje fotograferen. Ik zet er dan eentje online dan kunnen jullie mee genieten.
Sosiesje

8

Ben ik blij dat ze gelukt zijn Sosiesje!! :Y
En ik ben heel erg benieuwd naar jouw creatie,dus kom maar op met die foto's!! ;)

groetjes yvon

9

Hai
Ik ben nog maar pas bezig en geniet van al dat moois dat er gemaakt wordt. Ik probeer zoveel mogelijk, vandaag heb ik een tractor gemaakt, ik ben er in ieder geval tevreden over, het is mijn eerste 3D taart en ik ben er trots op.
nicky)-sorero, jouw princessenkasteel vind ik prachtig. Dat wil ik ook wel proberen. Misschien tegen oktober, dan verjaart mijn kleindochter.
Je zegt dat je de chocola rond een keukenrol hebt laten drogen, hoe doe je de chocola er rond, ganache gieten ????
Hier mijn tractor
http://img256.imageshack.us/img256/7836/tractorvoorobejpg.png

10

Wauw sosiesje!!
Ik vind het hartstikke vet cool!!!  :thumb:  :lol:
Die van mij was maar een puzzelplaatje,dit durf ik echt niet aan hoor.
Ik vind hem erg leuk geworden en ik neem mijn petje voor je af,dat jij dat aandurft.
Toppie!!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
Zeker weten dat jouw kleinzoon daar superblij mee zal zijn. :Y
Heb je daar toevallig ook een how-to van?

groetjes yvon

11

yvonne72 bedankt voor het compliment.
Als ik er nog een maak zal ik er zeker foto's van nemen en hier op het forum van zetten.

12 Laatst bewerkt door Carien (04-06-2012 08:22)

Goed gelukt zeg :thumb:  verdient toch eigenlijk wel een eigen topic in de 3D parade hoor :Y  zien veel meer mensen 'm ;)

En vwb die vraag over de kasteeltorens, die moet je dan wel in dat topic stellen; er zijn hier zoveel topics, die leest niet iedereen  :nooo (behalve ik dan :o ;)); ik zag torens langskomen die ze gemaakt heeft door fondant (met tylose erdoor neem ik aan) om een keukenrol te laten drogen (rol effe in folie doen tegen het plakken). Bedoelde je die?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl