1

Onderwerp: Draperie maken HELP

Ik heb al op de site gekeken en een uitgebreide uitleg gekregen hoe ik een draperie moet maken, maar er staat dat je de rolfondant moet mengen met Gumpaste. Nu heb ik hier nog nooit mee gewerkt en weet dus helemaal niets van dit product.

Overal lees ik dat het hard wordt, maar dat doet Tylose toch ook?

Kan ik dan geen tylose gebruiken voor het maken van een draperie?

Is het nog eetbaar, of meer voor de sier?

Wie o wie kan mij helpen.

2 Laatst bewerkt door Kaasvrouwtje (03-06-2012 07:19)

Re: Draperie maken HELP

Ja hoor kan je ook met tylose doen! (niet te veel, want dan gaat t zo snel scheuren).

Het is dan nog wel eetbaar, maar lekker is anders. Ik zou het vnml voor decoratie gebruiken  :Y

Succes!

..Oh ja... je laat het resultaa(r)t nog wel zien he  ;)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Marsepein krijg je  echt niet hard met tylose. Het is fondant of gum paste .

Veel taart plezier

4

Ik gebruik fondant (funcakes) zonder tylose. Even op de stokjes laten liggen en de vornm zit erin.

5

Pie&Cake schreef:

Ik gebruik fondant (funcakes) zonder tylose. Even op de stokjes laten liggen en de vornm zit erin.

Gaat het dan niet uitzakken als je het op de taart hebt geplakt?

6

Kaasvrouwtje schreef:

Ja hoor kan je ook met tylose doen! (niet te veel, want dan gaat t zo snel scheuren).

Het is dan nog wel eetbaar, maar lekker is anders. Ik zou het vnml voor decoratie gebruiken  :Y

Succes!

..Oh ja... je laat het resultaa(r)t nog wel zien he  ;)

Ik gebruik zelf eigenlijk alleen tylose als ik strikken maken moet, dus vandaar. Ik vind het namelijk ook niet meer eetbaar (mijn dochter trouwens wel, daar heb ik een schoentje voor gemaakt en die zat ze met smaak op te knabbelen).

Het is voor een bruidstaart, vandaar... maar tuurlijk laat ik het resultaat zien.