1

Onderwerp: Inspiratie nodig! Stapeltaart voor een man met onmogelijke kleurcombi

Voor mijn tweede opdracht is mij gevraagd 25 petit fours te maken en een taart voor 55 personen. Het gaat om een surpriseparty voor een man die 60 wordt. Zijn vrouw heeft mij de balonnen gegeven die ze gebruikt voor de versiering. Aubergine-achtig, ivoor en oranje. :s

De petit fours kom ik wel uit, maar voor de taart vind ik dat dus echt niet te combineren! Ik vind het sowieso lastig te bedenken wat voor taart ik moet maken voor een man, mag niet te tuttig zijn natuurlijk.

De vrouw vindt echt alles leuk, dus daar heb ik weinig aan. Gezien het aantal personen moet het een stapeltaart worden en ik dacht zelf drie lagen te doen. Ik neig naar heel strak, met kleine rondjes strak onder en naast elkaar (als jullie het snappen), lijnen en een strik bovenop. Of wat klassieker gezien de kleuren met barok versiering, ruitmotief met parels en dan calla's bovenop. Dat aubergine en ivoor kan ik nog wel combineren, maar dat oranje, daar kan ik net niks mee..

HELP! Heeft iemand ideeën?!

2

Re: Inspiratie nodig! Stapeltaart voor een man met onmogelijke kleurcombi

pffff :s
:think: oranje petit fours en een strakke taart met aubergine-ivoor? O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (03-06-2012 15:42)

Ik vind oranje en aubergine wel een aparte combi, denk dat je er wel wat mee kunt toch.....voor een man zou ik het vrij simpel en strak onderste taart met stripes en daar dan het oranje in laten voorkomen, dan een egale met vierkantjes of zo en dan eentje met weer stripes? Ik zou er zelf geen barok of bloemen in verwerken, maar de basis ivoor en aubergine met donker oranje is te doen toch

En oranje hoeft niet perse EK oranje te zijn toch  :/

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

In een van die tijdschriften van deagostini staat een bruine stippentaart die eigenlijk meteen bij me op komt, maar dan als hoofdkleur aubergine, in combinatie met de ivoor en oranje stippen.
Als je wilt kan ik je wel een foto laten zien?

Groetjes en veel succes

I may not be perfect, but i'm always me

5

nagelsan schreef:

In een van die tijdschriften van deagostini staat een bruine stippentaart die eigenlijk meteen bij me op komt, maar dan als hoofdkleur aubergine, in combinatie met de ivoor en oranje stippen.
Als je wilt kan ik je wel een foto laten zien?

Groetjes en veel succes

Oh heel graag! Dat zou super zijn. En het oranje is helaas wel echt ek oranje.

6

Ik zou de bovenste laag oranje doe, midden wit en onder aubergine.
Als je dan de lagen met kleur alleen witte decoraie geeft en de middelste witte laag kleine deco in beide kleuren, denk ik dat het best mooi kan zijn.
En als je de oranje funcakes fondant gebruikt, die is wel ek oranje, maar een beetje mattig, denk ik dat het best mooi kan zijn.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

In de taartenagenda '12 staat bij zondag 29 jan een stapeltaart met driehoekjes, rondjes en sterretjes die voor mijn gevoel best mannelijk is.... Ik zou wel de strik bovenop vervangen door bv openslaande punten....

Verder zou je bij Google afbeeldingen "paars en oranje" kunnen intypen en kijken welke en hoe de kleuren combi's je inspireren.

Taarten voor mannen zijn inderdaad lastig, met name als je geen echte thema hebt (vb van een hobby o.i.d.)

Veel succes en het zou leuk zijn als je het resultaat showt  :D  ter inspiratie voor anderen!

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

8

Ik ga even voor je kijken of ik er een foto van kan maken.
Dan zet ik hem er op.

Groetjes

I may not be perfect, but i'm always me