Onderwerp: Inspiratie nodig! Stapeltaart voor een man met onmogelijke kleurcombi
Voor mijn tweede opdracht is mij gevraagd 25 petit fours te maken en een taart voor 55 personen. Het gaat om een surpriseparty voor een man die 60 wordt. Zijn vrouw heeft mij de balonnen gegeven die ze gebruikt voor de versiering. Aubergine-achtig, ivoor en oranje.
De petit fours kom ik wel uit, maar voor de taart vind ik dat dus echt niet te combineren! Ik vind het sowieso lastig te bedenken wat voor taart ik moet maken voor een man, mag niet te tuttig zijn natuurlijk.
De vrouw vindt echt alles leuk, dus daar heb ik weinig aan. Gezien het aantal personen moet het een stapeltaart worden en ik dacht zelf drie lagen te doen. Ik neig naar heel strak, met kleine rondjes strak onder en naast elkaar (als jullie het snappen), lijnen en een strik bovenop. Of wat klassieker gezien de kleuren met barok versiering, ruitmotief met parels en dan calla's bovenop. Dat aubergine en ivoor kan ik nog wel combineren, maar dat oranje, daar kan ik net niks mee..
HELP! Heeft iemand ideeën?!