1

Onderwerp: grrr mislukt>?

Ik heb net een biscuittaart gebakken met 6 eieren en de rest, keurig volgens schema.. Luchtig spatelen en mixen etc.
Ik doe dit in een 26 cm rond, halfvol..
Maar na het bakken, blijft hij halfvol, moet zoiets niet omhoog gaan? Want anders kan ik de volgende keer wel 12 eieren doen wil ik een grote taart hebben :-)

Wat doe ik verkeerd?

Re: grrr mislukt>?

Hoi,

Wat heb je gebruikt? Biscuitmix? Of heb je zelf een eigen recept gebruikt? In biscuitmix zit namelijk moscovisch poeder waardoor je biscuit goed rijst.

3

recept van dit forum...

geloof per ei 30 gram suiker, 25 gram bloem, 5 gram maizena.
endat keer 6 eieren dan, owh en een zakje vanillesuiker en snufje zout..

kaatje26 schreef:

recept van dit forum...

geloof per ei 30 gram suiker, 25 gram bloem, 5 gram maizena.
endat keer 6 eieren dan, owh en een zakje vanillesuiker en snufje zout..

Hoi,

Met biscuitmix wordt deze veel hoger en luchtiger. Ik denk dat dit de reden is. Heel lang geleden maakte ik het ook zelf. Maar toen ik de biscuitmix ontdekte, wilde ik niets anders meer. Probeer het maar.

5

Ik vind de biscuit mix helemaal niet lekker werken, bij mijn komen ze niet zo mooi hoog als met het recept van de site hier...

Groetjes Marianne

6

de eieren in een warmwaterbad leggen tot je denkt dat ze helemaal opgewarmd zijn vanbinnen.
minimaal 10 minuten opkloppen met de suiker met een (kitchenaid) mixer.
bloem en maizena samen zeven. en ik kleine gedeeltes doorvouwen.
het moet een beetje van de spatel aflopen. maar niet te vloeibaar zijn want de lucht moet erin blijven.
je kunt ook eventueel wat bakpoeder erbij doen (theelepel)

7

bakpoeder is best nutteloos bij iets waar lucht in zit... Net als zelfrijzend bakmeel gebruikeb, het is niet nodig als je t goed doet...