Onderwerp: Welke fondant is het beste?
Ik keek even rond op de webshop, en zag verschillende merken voor fondant.
Ik zou graag willen weten welk merk nu het best geschikt is om te bekleden en te decoreren, vb. bloemen maken.
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Welke fondant is het beste?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik keek even rond op de webshop, en zag verschillende merken voor fondant.
Ik zou graag willen weten welk merk nu het best geschikt is om te bekleden en te decoreren, vb. bloemen maken.
Alvast bedankt!
Hoi ik gebruik die van petinice bakels.
Die scheurt niet zo snel..
Je kan ook funcakes gebruiken. Ze zijn allemaal wel geschikt voor decoreren en bloemen maken.. Het is net zo wat jij lekker vindt en welke jij makkelijk vindt mee te werken.
Ik vind persoonlijk petinice bakels makkelijk mee te werken, omdat hij niet snel scheurt.
Ik heb Satin Ice, Xenos, Regalice en funcakes geprobeerd en vind nog steeds de witte van funcakes het fijnst, die ik dan zelf kleur.
De satin ice heb ik altijd wel in huis en gebruik ik wel om te boetseren, omdat het zo zacht is. Maar in tegenstelling tot wat ik van anderen hoor, scheurt het bij mij juist wel heel snel, ook met bloemen (frillen).
De Regalice vind ik persoonlijk wat plakkerig, meer richting marsepein qua structuur.
Die van Xenos vind ik vies ruiken en te zacht, mijn voorkeur gaan naar Funcakes uit, en dan zelf kleuren
Funcakes, die van de xenos is echt vies en plakt aan alle kanten. Die van Jamin gaat ook wel goed, maar blijf die van funcakes het lekkerste vinden
Het hangt er vanaf wat je met de fondant wilt doen.
Regal Ice hardt niet uit, maar is wel prima om te bekleden.
Pettinice (Bakels) hardt wel uit en geschikt voor zowel bekleden als boetseren (evt. met tylose)
Satin Ice smaakt heel lekker, is zacht, maar droogt redelijk snel.
Wilton is ook heel erg goed en hardt mooi uit.
Callebaut is wat mij betreft het beste. Die verwerkt heel erg fijn met alles en smaakt bovendien verrukkellijk .
Ieder heeft zo zijn voorkeur en om de voor jou juiste fondant te vinden moet je ze eigenlijk gewoon allemaal eens een keertje uitproberen.
Om bloemen te maken gebruik je het beste fondant met tylose of flowerpaste.
RegalIce hardt super uit hoor (soms te snel ).
Ik vind 'm ook lekkerder, want niet zo zoet Ik vind SatinIce wel fijn werken, maar zooo zoet Callebaut goed mee te werken, lekker, maar lastig te krijgen....
Kortom, het is zoooo persoonlijk welke fondant je wilt gebruiken. Er zit niks anders op dan zelf uitproberen
RegalIce hardt super uit hoor (soms te snel )
Die ervaring heb ik ook
Dankjewel voor al jullie reacties!
Is funcakes fondant geschikt voor zowel bekleden als boetseren en decoreren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Welke fondant is het beste?