1

Onderwerp: hulp vraag

Ik ben n beginner op het gebied fondant taarten maken en ik kijk mijn ogen hier uit wat iedereen al gemaakt heeft, maar in juli zijn mijn man en ik 15 jaar getrouwd, iemand tips voor n beginner????

Re: hulp vraag

Goed het forum uitpluizen, er staat al zoveel beschreven!
Kijk ook even hier links <---- in de FAQ, dan kom je zeker weten een heel eind! Laat je het resultaat zien?

* vanaf de maan gezien zijn we allemaal even groot *
Facebook

3

@pollewoppeke, ja ik zie zoveel dat is juist t probleem  :D

4

:think: wat wil je weten dan?

deze is wel heel duidelijk: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

heb je al eens een taart gebakken?

6

ja ik heb al eens een taart gebakken met witte fondant erop en dan met bloemetjes in rose afgemaakt.Maar ik zit meer om wat maak ik erop voor een 15 jarig huwelijk??

http://i50.tinypic.com/2dbjxq1.jpg

7

Dit was trouwens mijn 1ste fondant taart.

8

ziet er goed uit

Tja wat erop zetten, zet er bijv. 15 jaar op en daaromheen bloemen of iets wat je man mooi vind.
Of al 15 jaar samen

Zoiets, kijk eens bij de topic bruidstaarten

9

oke ga ik daar eens kijken die heb ik nog niet gezien wie weet kom ik daar wel uit.

Tja dat is het net mijn man is gek van formule 1 zie me nu net niet als beginner aan een farari beginnen haha

10

15 jaar is een kristallen huwelijk, dusssss glitterrrrrrr :Y

enneuh, die Ferrari, da's voor je man, maar ook voor jou??

11

Hoi Carien,

Oke kristal dus alles glitter ojeeee
Nee aub niet geen ferrari op n taart zie t al genoeg rond rijden tijdens formule 1, had al een kijkje genomen op de bruidstaarten maar poeh poeh zijn me toch vele mooie tussen,Heb gisteren het een en ander nog eventjes uitgepluist en heb via marktplaats iemand kunnen vinden hier in de buurt die foto print maakt voor op taarten, heb alleen echter geen antwoord terug gekregen op mijn vragen!!!Leek me leuk een foto op de taart te zetten waar we net op samen waren en dan leuk rondom glitter erop doen.....ben benieuwd of deze persoon zich snel terug meld...foto volgt...bedankt voor de tips  ;)

12

je kunt altijd ook op dit forum een oproepje doen; er zijn er velen die zo'n printer hebben :Y

succes :thumb:

13

Maar begrijp ik dat goed dat als die print verstuurt wordt dat hij dan stuk gaan kan??Want dat schreef namelijk deze persoon in de email naar me toe moest hem dus persoonlijk komen halen....

Nou was vanmiddag winkelen en heb n hartvormige bakvorm gekocht en heel veel zilvere glitter dus die zijn binnen, nu mijn mondje houden tot volgende maand en vooral niet uitproberen haha

Maar zit nu weer met een ander probleem...Mijn 1ste bakvorm had ik gekocht en kreeg meteen te weten hoeveel mix ik moest gebruiken plus hoeveel eieren etc etc hoe weet ik nu hoeveel ik nu moet gebruiken??

En ja heb de tabel bekeken maar kom er geen wijs uit sorry beetje blond...las iets van water vullen maar goed dan weet ik niet meer verder  :o

14

hoe ga je je biscuit maken? Met mix of mbv bloem? Heb je de vorm van 20cm?

Je vult de vorm helemaal met water (tot bovenrand), meet mbv een litermaat hoeveel water dat is en dat is dan de inhoud van je bakvorm.
Per halve liter neem je 1 ei + bijbehorend recept :)

15 Laatst bewerkt door marleen1316 (04-06-2012 17:58)

nee heb biscuitmix dus wat ik vul aan water in die vorm moet ik dus bij elke halve liter een ei gebruiken maatje M en dan kijken bij het aantal eieren die ik moet gebruiken en dan in tabel kijken welk recept erbij moet, oke duidelijk.

Kan het morgen pas proberen heb nu t hele gezin op de bank zitten hahahaha

16

nee kon helaas niet achterhalen hoeveel cm hij heeft, heb me rot gezocht naar de maat op de vorm maar geen te herkennen

17

bedankt allemaal voor tips en raad  ;)

18

marleen1316 schreef:

nee kon helaas niet achterhalen hoeveel cm hij heeft, heb me rot gezocht naar de maat op de vorm maar geen te herkennen

:think: je hebt toch wel een liniaal ofzoiets? gewoon de doorsnee meten (van de ene kant, naar de andere), dat is de maat van je vorm ;)

19

oh Carien, lees me rot op het internet over het wegen en hoe je het beste kan zien hoeveel mix je nodig hebt, ging in ieder geval over  1 liter water in.Ga volgende week eventjes meten.Kijken hoe groot het hartje is.Is wel van silicon is toch niet erg of wel????

Dankjewel voor je tip Carien. ;)