1

Onderwerp: Bloembak - Rechtstreeks na botercreme of eerst laag marsepein?

Hoi allemaal!

Ik ga zometeen een bloembak taart maken (deze kennen jullie waarschijnlijk wel). Moet ik dan onder de bloemen en de 'planken' eerst de taart bekleden met marsepein of kan ik de bloemen en 'planken' rechtstreeks aanbrengen na het afsmeren van de botercreme?

:) .

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Bloembak - Rechtstreeks na botercreme of eerst laag marsepein?

Ik heb er laatst een gemaakt en deze gelijk op de botercreme gemaakt.
Eerst wat blaadjes her en der neergelegd en toen de bloemen.
Ik was met te kleine bloempjes begonnen, vond ik later zelf.

3

kan allebei, is maar net wat je zelf prettiger vindt, als je het voor een ander maakt is het denk ik lekkerder om direct de planken erop te doen zonder dat er nog een laag marsepein voor zit, scheelt je ook nog id kosten  :D

It's never to late to become what you might have been

4

Ja precies! Ik bedenk me net dat ik niet voldoende marsepein heb om daaronder nog te bekleden, dus vroeg me af of het rechtstreeks op de botercreme kan. En mocht ik wel genoeg hebben moet ik wel heel dun uitrollen want anders wordt het te machtig!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

5

Ik doe wel dubbel, maar dan wel 2x dun. Voor de bloemen kan het nog wel, die liggen toch bovenop, maar voor de zijkant zou ik toch wel een dunne laag eronder doen omdat ik bang zou zijn dat de 'planken' eraf zouden glijden, zeg maar.

6

Ik heb er net dit weekend eentje gemaakt, en heb de zijkant bekleed met bruine fondant met structuur er in, en bovenop langs de rand laat ik de botercreme zitten voor de blaadjes, in net midden plak ik altijd een cirkel van marsepein, waarop ik de bloemen vast maak, dan zie je geen botercreme er tussen door

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

Ik plak mijn "planken" altijd rechtstreeks op de botercreme. Gaat prima.
Ook de bloemen en blaadjes bovenop gaan rechtstreeks op de bc.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties