1

Onderwerp: Hoelang zijn cake pops houdbaar met fondant eromheen?

Ik moet voor vrijdag (dan zijn we 5 jaar getrouwd) een 3 laagse taart maken  en 75 rozen cake pop's maar nu is dat heel veel werk voor 1 dag (1,5 dag) dus nu hoorde ik dat je cake pop's 4 dagen van tevoren kunt maken en dat ze vers blijven door het laagje candy melts maar ik ga ze dus maken met fondant en chocolade pasta (om af te smeren en i.p.v. eetbare lijm) maar zijn ze dan ook 4 dagen houdbaar of zijn ze dan niet meer zo vers ik wil wel verse cake pop's maken en geven aan de gasten.

Wat vinden jullie kan ik woensdag al  beginnen met maken of raden jullie het af?

Alvast heel erg bedankt

2

Re: Hoelang zijn cake pops houdbaar met fondant eromheen?

Ik geef het je te doen om cakeballetjes af te smeren en dan te bekleden met fondant.
Wat ik zou doen is cakeballetjes maken en die door de fondantglazuur halen.
Dit kan je kant en klaar kopen, bijv. in het wit, die kan je dan in elke gewenste kleur maken en het werkt ook nog eens makkelijker en sneller dan bekleden.
Dan zijn de balletjes ook prima een dag of 3-4 te bewaren hoor!  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

joynme schreef:

Ik geef het je te doen om cakeballetjes af te smeren en dan te bekleden met fondant.
Wat ik zou doen is cakeballetjes maken en die door de fondantglazuur halen.
Dit kan je kant en klaar kopen, bijv. in het wit, die kan je dan in elke gewenste kleur maken en het werkt ook nog eens makkelijker en sneller dan bekleden.
Dan zijn de balletjes ook prima een dag of 3-4 te bewaren hoor!  :Y

bedankt voor je antwoord maar ik wil echt rozen maken deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=117640
anders had ik ze bekleed met candy melts dat vind ik zelf wat lekkerder.

4

Oké, dat zal prima gaan! Ik dacht dat je gewoon ronde bolletjes wilde maken met fondant!
Ook als roosjes kan je ze prima bewaren.  :Y

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

ik zou ze zelf eerst in de witte candy melt dippen en dan een roos ervan maken.
Net even lekkerder!

Liefs, Zanoni

6

Zanoni schreef:

ik zou ze zelf eerst in de witte candy melt dippen en dan een roos ervan maken.
Net even lekkerder!

Bedankt voor de tip hier had ik zelf ook aan gedacht maar alleen met fondant is het al heel zoet en als je er dan ook nog eens candy melts erover doet is het echt te veel van het goede.

Ik vind zelf candy melts ook lekerder dan fondant.

Maar het is gelukt ik heb er 75 gemaakt

Invriezen?

8

Rayah schreef:

Invriezen?

Nee daar worden ze niet mooier van vind ik, hele maal niet als het stokje er al in zit.

Nu heb ik het donderdag en vrijdag gemaakt zodat echt vers is het