Onderwerp: mijn 1e taart en een paar vraagjes
Zo... de halve middag bezig geweest aan mijn allereerste taart (op gewone appeltaart e.d. na dan!
Ik vond het wel spannend hoor! Je hebt het allemaal niet één, twee, drie klaar. Veel komt er bij kijken, maar wel leuk.
Ik had alleen wat probleempjes.
1. de bekleding van de taart (had een flinke plak rolfondant uitgerold) kreeg ik er redelijk strak en netjes overheen. Maar bij de hoeken (vierkante taart) hield ik teveel over. Kon ik wel gaan snijden, maar daar wordt het denk ik ook niet mooier van. Hoe kan ik dit oplossen?
En ik heb de overtollige fondant onder de taart gevouwen, ipv afsnijden. Zijn er meer die dat doen?
2. De marsepijn waarmee ik roosjes maakte was erg plakkerig. Is dit normaal? Ligt het aan het merk en is er een oplossing? Want ik kon amper dingetjes maken.
3. Grootste probleem... ik ben dus echt niet creatief he! Ik denk dat ik in de toekomst maar kopieën ga maken.... Gelukkig had ik ook nog wat gesuikerde vormpjes!
Al met al ben ik redelijk tevreden.
Hoe bewaar ik de taart? Ik heb het gevoel dat bij de botercréme (en marsepein) die ik gebruikte om alles vast te zetten, uithard in de koelkast. Maar ik geloof dat je bijvoorbeeld fondant niet in de koeling mag bewaren?
Groetjes Sanne.