1

Onderwerp: leek in taarten bakken

hello dames...

na vele zoektochten uitgekomen op deze leuke site hopende dat iemand de tijd wil nemen om mij te helepn..

de 1e verjaardag van mijn mannetje komt eraan en ik wil graag zelf de taart bakken.. heel graag!

maar verder dan appeltaart en cake en kwark  uit een pakje ben ik nooit gekomen..

ik zou heel graag een vierkante taart willen maken, cake dus met een lekker laagje er tussen, jam of room (had ik gelezen) ten 1e hoe doe ik dit? :-) en welk beslag is het lekkerste..
En dan zou ik hem nog graag willen versieren met fondant of marsepein, 1 laag er overheen en iets stoers erop zoals cars ofzo.
Vraag veel van mezelf, maar het duurt nog een ruim een maand dus ik ga eerst even oefenen!

dus kortom de vraag, recepten? hoe doe ik dat laagje ertussen? en hoe maak ik er iets moois op? :-)

Dames, heellppp!! :-) Bedankt alvast!

2

Re: leek in taarten bakken

Zo zijn we allemaal begonnen ;)

Maar je moet echt eens in het menu links kijken, daar heb je recepten, voor biscuit en cakes, voor vullingen enzovoort.

Er staan ook howto's en FAQ en als je die gelezen hebt, kom je al een heel eind.

Verder goed rondneuzen hier en de zoekfunctie gebruiken voor gerichte vragen.

Succes!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

ok de recepten op geschreven..
kan nu de taart bakken en de vulling ertussen :-)
ook de botercreme gevonden!

alleen nu nog het marsepein, zie bij sommige (op www.deleukstetaartenshop.nl) rolkwaliteit staan en bij sommige niet.. zit hier verschil in?
en zijn dit de enige kleuren? ben op zoek naar zilver..
en een "pennetje" om te tekenen/schrijven?

dus ben der bijna :-0

4

Ik geloof dat de marsepein van rolkwaliteit hier 1:4 is en tussen ons gezegd en gezwegen, dat zou je geen marsepein mogen noemen (niet zo heel erg lekker, veel suiker tov amandelen) dus ik gebruik altijd 1:3 (die kan je ook in de webshop krijgen).
Je kan alle mogelijke kleuren gebruiken die je wil door kleurstof (bv. van Wilton) bij je marsepein of suikerpasta te doen.
Deze kleuren kan je in de webshop kopen - je koopt dan blanke marsepein of witte fondant en mengt de kleuren erdoor.
Zilver is eigenlijk niet echt te maken - best maak je dan grijze marsepein/fondant en gebruik je zilverdust dat je verdunt met alcohol/rejuvenator en dan verf je met een kwastje de marsepein/fondant zilver.
Of bv met deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/kleu … -5830.html
Een schrijfpen vind je ook in de webshop:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com