1

Onderwerp: recept voor lekkere luchtige cupcakes?

Hallo,
heeft iemand misschien een recept voor cupcakes die niet te machtig en te zoet zijn?
alvast bedant!

Re: recept voor lekkere luchtige cupcakes?

de cupcakes van rudolph zijn mijn favoriet! Ze zijn niet zo machtig en heerlijk met een toef van het een of ander erop.

200 gram bloem zeven met 7 gram bakpoeder. Dat mengen met 220 gram suiker, zakje vanillesuiker en een mespuntje zout.
In een andere kom een ei, 180 ml melk en 60 ml olie mengen. Toevoegen aan het droge mengsel en op lage stand mixen tot alle ingredienten goed gemengd zijn. Daarna nog 10 seconden namixen op hoogste stand.
Het recept is volgens rudolph voor 12 cupcakes, maar ik verdeel het over 15 want anders krijg ik paddestoelen!

25 minuten in de oven op een voorverwarmde stille oven 180 graden, of 160 graden hetelucht (ik gebruik de laatste)

Succes!

P.s. je kan de 200 gram bloem ook vervangen voor 140 gram bloem en 50 gram cacao voor de heerlijkste chocoladecupcakes.

Life is uncertain......eat dessert first!

Heel erg bedankt. Die ga ik proberen. Heeft iemand misschien ervaring met cupcakemix van de action?

4

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, omdat ik de voorkeur geef aan  het 4/4 recept, maar de cupcakes naar het recept van Laura Vitales schijnen echt lekker te zijn. Dit recept staat bij de ingezonden recepten. Even de zoekfunctie gebruiken.

5

Deze ga ik opslaan, bedankt

Tsaarina
There's a first for everything!