1

Onderwerp: kwarktaart met 'etages'

hallo allemaal,

even een introductie
ik ben Jette en ben 13 jaar, ik kook er al heel wat jaartjes vrolijk op los, dat heb ik in mijn opvoeding meegekregen. Toch vind ik bakken echt het leukste. Meestal als ik vragen heb, dan kom ik er met een kookboek we, maar de laatste tijd wordt dat steeds steeds moeilijker, zodoende ben ik bij dit forum terecht gekomen

zo en nu mijn vraag..

mijn vader is bijna jarig en zou graag een lekkere taart willen, maar aangezien hij op dieet is en enorm van kwarktaart houdt, was die keuze voor mij al snel gemaakt.
heeft iemand misschien een idee om deze kwarktaart wat specialer te maken, ik zelf dacht aan een taart met verschillende lagen, met verschillende smaken en soorten fruit, maar dit is misschien wat moeilijk uit voerbaar.

ik hoor het graag!

groetjes
Jette

2

Re: kwarktaart met 'etages'

zijn er misschien nog mensen met lekkere kwarktaartrecepten O-)

3 Laatst bewerkt door jettemes (29-05-2012 14:54)

oeps, dubbel

4

Poeh, ik zou het niet weten, maar lees wel met je mee.
Misschien een idee om kleine laagjes te doen bovenop elkaar.

Groetjes Yvon

5

misschien kun je zoiets proberen:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=174504

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

SweetTooth schreef:

dat is inderdaad wel erg leuk, maar 1. dat gaat me nooit lukken en 2. fondant is niet erg goed voor de lijn.

Hi Jette,

Wil je kwarktaartrecepten? Of ga je bakken met dr. Oetker (pakje)?
Want voor het stapelen is kwarktaart, denk ik, niet stevig genoeg...
Maar verschillende smaken kan natuurlijk wel!

Op deze website (www ervoor) kun je zien welke smaken dr. Oetker verkoopt, gewoon in de supermarkt).

oetker.nl/producten/kwarktaart/

Met (vers)fruit erop en slagroom issie (of zijn ze) helemaal af

oh ja...succes!

9

MjammieMarjo schreef:

Hi Jette,

Op deze website (www ervoor) kun je zien welke smaken dr. Oetker verkoopt, gewoon in de supermarkt).

nou ik zelf ben na het verschil te hebben geproefd tussen 'echte' kwarktaart en dr. Oetker overtuigd!. ik vind de 'echte' toch echt stukken lekkerder.

de basis ken ik wel, alleen misschien weet iemand nog leuke variaties.

ik had bedacht dat ik misschien iets zou kunnen doen met geen 'etages' maar wel lagen, dus verschillende smaakjes en dan steeds weer wat bodem er tussen (iemand een idee hoe lang dat tussen door in de koelkast moet)

10

MjammieMarjo schreef:

Hi Jette,

nou ik zelf ben na het verschil te hebben geproefd tussen 'echte' kwarktaart en dr. Oetker overtuigd!. ik vind de 'echte' toch echt stukken lekkerder.

de basis ken ik wel, alleen misschien weet iemand nog leuke variaties.

ik had bedacht dat ik misschien iets zou kunnen doen met geen 'etages' maar wel lagen, dus verschillende smaakjes en dan steeds weer wat bodem er tussen (iemand een idee hoe lang dat tussen door in de koelkast moet)

11

oke nu begrijp ik hem!

Je kunt natuurlijk iedere smaak maken die je wilt...maar die bodem wordt wat lastig, deze moet je aandrukken. Doe je dit niet goed genoeg, wordt je taart niet stevig genoeg. Druk je te hard, dan druk je de bodem door de laag die eronder zit.
Doordat de bodem tussen twee lagen kwark zit, denk ik dat je het 'effect' van harde bodem ook wat kwijtraakt en dat deze misschien wat zacht wordt?

Wat je wel kunt doen is; een bodem, een klein laagje kwarktaart, een ander laagje kwarkaart met een ander smaakje (nog leuker; smaakje en kleurtje) er bovenop....en dan zo vaak herhalen als je wilt. Per laag wel goed laten opstijven in de koelkast.

Nog nooit gemaakt, hoor, maar brainstorm gewoon even mee...

12

hoi Jette,

misschien vind je zoiets leuk?

http://www.youandyourwedding.co.uk/rece … ing?page=5

oh, enne .... kwarttaart is natuurlijk ook niet echt heel goed voor de lijn  ;'

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

13

en zoiets zou je misschien kunnen proberen?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=122981

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

14

Het ligt eraan hoe hoog je wilt gaan, maar ik heb wel eens een kwarktaart van verschillende lagen gemaakt van zo'n 7-8 cm. Voor de verschillende lagen moet je tussen elke laag wel 3-4 uur wachten totdat deze hard is en dan kan de volgende laag er op.

15

jettemes schreef:
SweetTooth schreef:

dat is inderdaad wel erg leuk, maar 1. dat gaat me nooit lukken en 2. fondant is niet erg goed voor de lijn.

1. ik zou niet weten waarom niet, kwestie van proberen

2. veel mensen beschouwen de fondantlaag als de verpakking en eten die niet mee op.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

16 Laatst bewerkt door marlies (31-05-2012 21:42)

Ik wee niet hoe het met je engels gesteld is, maar dit is ook een leuk idee voor kwarktaart....

http://www.anncoojournal.com/2011/03/no … apple.html

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

17 Laatst bewerkt door Miss Pebble (01-06-2012 06:07)

Als je elke taart op een cakedrum zet, zou je toch moeten kunnen stapelen??? Zeker als je het Wilton-systeem met de pillars gebruikt.
Lijkt me wel een mooie uitdaging  :+

Zijkanten van iedere taart bedeken met een fruitsoort, dan he kwarkmengsel erin en laten opstijven. Dan heb je in ieder geval al kleurige zijkanten. Met een beetje fantasie kun je zelfs figuren maken met het fruit :-). Soort mozaiek van fruit.
Jee... Mijn fantasie slaat gelijk op hol :lol:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

18

Of wat denk je van een laagje fruit in gelatine onderin de taart en dan daar de kwark bovenop? Of zoals al eerder gezegd is met verschillende laagjes werken en dan de laagjes in verschillende kleurtjes? Succes in ieder geval.

Volg je hart...want dat klopt!