1

Onderwerp: cupcake toefjes waarmee?

Ik wil dit weekend cupcakes maken (mini's) omdat ik zo'n bakplaat cadeau heb gekregen van vriendinnetje. Ik heb de cupcake mix van funcakes... echter..

hoe maak ik de toefjes erop??

Kan dat met de normale 1:1 bc die ik voor de taarten afsmeren gebruik? Lijkt me zo hard en boterig...

Kan ik de toefjes kleuren met de wilton gelkleuren? Die ik normaal gesproken voor de fondant en marsepein gebruik
(en trouwens ook om mijn biscuit te kleuren)

Als ik dan bv mokka wil... gewoon bij de bc een sterke espresso toevoegen?
maw ... HELLUP!!! :P

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (08-05-2012 17:11)

Re: cupcake toefjes waarmee?

Hoi,

Je kunt heel goed van botercreme toefjes maken en hiervoor ook kleurstofgel gebruiken. Van Wilton maar ook van Americolor. Je spuit ze erop met een spuitzak met een spuitmondje.
Voor de smaak mokka kijk je bij de recepten hiernaast. Overigens gebruik ik nooit 1:1 botercreme, maar gebruik ik de botercrememix en doe ik er minder suiker in, zodat de toefjes niet zo mierzoet worden.

3

Bedankt.. de mix gebruik ik eigenlijk nooit.. maar mss voor de cc dan maar een zak aanschaffen :)

4

Hoi,
Ik maak ook regelmatig toefjes van zwitserse room.
http://2.bp.blogspot.com/-QYfBr5ZHq2A/T0DI5qKxMVI/AAAAAAAAAjc/HFj07aK3BEk/s400/IMG_2681.JPG

Je kunt het niet zolang goed houden als botercreme, maar ik vind het in ieder geval niet zo'm boterige hap.

Groetjes Kristy

5

Het allerlekkerste vind ik meringuebotercrème, dat smaakt zéér licht en luchtig, spuit mooie egale toefjes, wordt niet plat maar hard ook uit zodat de toef niet verdwijnt. Je kan de crème ook aanpassen van smaak en kleur. Ik denk dat je vooral zelf moet proberen, wat je het lekkerst vind, want uiteindelijk zijn smaken zéér uiteenlopend.
Succes

6

meringuebotercrème, dat smaakt zéér licht en luchtig, spuit mooie egale toefjes, wordt niet plat maar hard ook uit zodat de toef niet verdwijnt.

Lees ff mee...
Hoe maak je dat??

Kijk even bij de recepten!

Groetjes P@trici@

8

Kijk even bij de recepten!

Dank

ik maak mijn meringuebotercrème altijd met de verhouding 1:2:2 tot 2,5. Dit is stevig genoeg om toeven te spuiten en nog minder machtig.

Wat ook een hele lekkere variant is is de saroma (kloppudding van dr oetker) toef. Deze maak je door 1 pakje pudding op te kloppen met 500 ml slagroom. Met dit recept kun je heel erg varieren met smaken en is stevig genoeg voor een toef! Bijmij thuis zijn ze er dol op en heb ik ook altijd in huis!

10

[MOVE] -> decoreren

11

oh de meringue klinkt goed.

heb de saroma idd al eens ergens eerder gelezen.
Ga dat toch ook maar eens proberen.

Bedankt.

12

lieke-webbie schreef:

ik maak mijn meringuebotercrème altijd met de verhouding 1:2:2 tot 2,5. Dit is stevig genoeg om toeven te spuiten en nog minder machtig.

Wat ook een hele lekkere variant is is de saroma (kloppudding van dr oetker) toef. Deze maak je door 1 pakje pudding op te kloppen met 500 ml slagroom. Met dit recept kun je heel erg varieren met smaken en is stevig genoeg voor een toef! Bijmij thuis zijn ze er dol op en heb ik ook altijd in huis!

Vreemde vraag misschien maar doe je dit dan door de botercreme? Of gebruik je alleen de Saroma voor de toef?

13

is er ook iets mogelijk zonder melk en soya?
boter kan ik vervangen door margarine en melk door rijstemelk maar voor slagroom heb ik nog geen alternatief.
gisteren geprobeerd om slagroom te vervangen door kokosmelk moet het resultaat nog uitproberen.

zoon met alergie voor koemelk en soya

14

bijdethee

Lees veel dat sommige in plaats van slagroom mascarpone gebruiken.

zelf nog nooit geprobeerd

15

Mascapone is toch van koemelk gemaakt. Of ben ik nou helemaal abuis?

zoon met alergie voor koemelk en soya

16

Ingie67 schreef:
lieke-webbie schreef:

Vreemde vraag misschien maar doe je dit dan door de botercreme? Of gebruik je alleen de Saroma voor de toef?

De saroma met slagroom geeft een hele stevige toef. Er is verder niks nodig. Je kunt de poeder ook toevoegen aan botercreme. het enigste nadeel is dan wel dat je soms nog hele fijne korreltjes proeft.

17

bijdethee schreef:

is er ook iets mogelijk zonder melk en soya?
boter kan ik vervangen door margarine en melk door rijstemelk maar voor slagroom heb ik nog geen alternatief.
gisteren geprobeerd om slagroom te vervangen door kokosmelk moet het resultaat nog uitproberen.

http://www.soya.be/forumnl/viewtopic.php?t=29

Als je even op deze site leest zie een vervanging van slagroom. Hopelijk is het wat.

18

ik maak mijn botercreme 1:1 met roomboter (250 gram van beide), dat mix ik dan heel luchtig en doe er dan een staafje Nescafé Mocca door.  Dit los ik op in een klein theelepeltje water (poeder moet netaan oplossen)  en schraap ik dat uit mijn bakje en mix dit nog een poosje door de botercreme.

Zo krijg je een heerlijke subtiele moccasmaak die kids ook lusten 9 van de 10 keer en het is supermakkelijk.
Het smaakt ook niet echt naar een hap boter is mijn ervaring....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

19

is die saroma pudding in elke supermarkt te krijgen? of zoek ik het in de verkeerde hoek....

Suetje schreef:

is die saroma pudding in elke supermarkt te krijgen? of zoek ik het in de verkeerde hoek....

Bij Jan Linders en Albert Heijn wel, daar staan ze in de rij met aardbeiensaus en zo. In verschillende smaken, vooral banaan is megalekker!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

21

Ik maak altijd een toef van boter,poedersuiker en banketbakkersroom, voeg hier smaakjes aan toe en klaar is je toef.
Spuit prima weg :Y ,
verder gebruik ik ook de saroma, maar dan ipv banketbakkersroom.
of aangevette slagroom.
Dus vele soorten is mogelijk het is maar net wat je zelf lekker vind.

eigen taart is goud waard

22

patisjeetje

Heb het boek van Rudolf te leen van de bieb, en hij maakt ook alle toeven met BBR maar ik heb de mix, en als je er dan nog een smaakje doorheen doet, krijg je dan niet dat je 2 smaken gaat proeven?

23

Suetje schreef:

het heet tegenwoordig klop pudding van dr oetker! tot nu toe ben ik nog geen supermarkt tegen gekomen die ze niet heeft (lidl en aldi uitgezonderd) Ze staan vaak bij de bak spullen.

24

lieke-webbie schreef:
Suetje schreef:

het heet tegenwoordig klop pudding van dr oetker! tot nu toe ben ik nog geen supermarkt tegen gekomen die ze niet heeft (lidl en aldi uitgezonderd) Ze staan vaak bij de bak spullen.

ooh stomme ik, ik denk dat ik blind zocht op saroma en daarom over de kloppudding heen keek. Nog maares een keer naar de supermarkt dan! thank you!  :D

25

bijdethee schreef:

Mascapone is toch van koemelk gemaakt. Of ben ik nou helemaal abuis?

Klopt dus kan je alsnog niet gebruiken. kan je tegen minus l? Of ook niet? die hebben ook slagroom