1

Onderwerp: Biscuit iets te droog

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste taartje gebakken. Was op zich goed gelukt, alleen vond ik voor het goede de biscuit iets aan de droge kant.

Ik heb het biscuit recept op deze site gebruikt.

Wat kan het probleem zijn geweest? Heb ik hem te lang in de oven gehad misschien? Het was om te testen een taartje van 10x10 cm. Heel klein dus. Had misschien korter in de oven gemoeten?

Of nog langer kloppen? Had zeker wel 10 minuten geklopt...

Uit de berichten hier op de site maak ik op dat de taart minder droog wordt als je hem invriest. Lees ik dat goed? Ik zou juist denken dat hij droger wordt na invriezen...

2

Re: Biscuit iets te droog

Denk je idd iets te lang heb gebakken, iedere oven wijkt qua temperatuur wat af. Je zet wel hoelang je gemixt hebt dat is goed, maar niet hoelang je baktijd was.

Daar iedere oven iets afwijkt, kan het zijn dat je je baktijd iets moet verkorten.

Na het invriezen, wordt de biscuit altijd iets vochtiger/kleffer door het
ontdooien en het vocht wat dan in de zak achterblijft, dus dat zou kunnen helpen.

Of trempreren ook een oplossing en nog lekker ook ;-)

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

3

Bedankt ElmaG. Ik heb hem nog een keer gebakken, maar nu iets korter en hij was perfect  :9

Ik vond hem na het invriezen toch minder lekker dus ik ga met de verjaardag van mijn zoon de taart toch maar de avond ervoor maken...

4

De meesten van ons tremperen de taart. Dwz als je het kapsel doorsnijdt besprenkel je de laag eerst met een vruchtensapje, een beetje ranja of een lekker drankje. Dan doe je de vulling erop, nieuwe laag kapsel en weer besprenkelen voor je de vulling erop doet.  Zoek een lekker drankje uit dat bij de vullingen past. Suc6  :)

5

biscuit is droog .  ;)
dat hoort zo, daarom tremperen of goed vullen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen