1

Onderwerp: Welke monatoetjes zijn lekker

als vulling in de taart.
Tot nu toe heb ik steeds mijn vullingen zelf gemaakt, en dat geniet nog steeds mijn voorkeur, maar komende weekend maak ik de communietaart van mijn dochter en omdat er dan nog van alles klaar gezet/gehaald en gedaan moet worden, kies ik nu voor gemak en wil ik de taart vullen met bv monatoetjes o.i.d.

Wie heeft er een lekkere tip voor me? het wordt een 3-laags-taart 26-20-12 cm en ik wil in elke laag 2 vullingen doen.

Alvast bedankt....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Welke monatoetjes zijn lekker

citroenkwarktaartpudding met lemoncurd
browniepudding met kersenvlaaivulling
stroopwafelpudding met nog meer stroopwafelpudding of slagroom of dulce de leche of karamelroom
slagroompudding met aardbeienvlaaivulling
dameblanchepudding (het witte deel) met chocolademousse of ganache
straciatellakokospudding met tropische vlaaivulling of ananasjam

en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

:9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Oeps ik vrees dat ik nu de tijd die ik normaal kwijt ben voor het maken van de vullingen kwijt ben aan het in de winkel kiezen uit de variatie haha :lol:

Mijn dochter houdt van aardbei, banaan en chocolade....dus moet maar in die hoek gaan zoeken.

Thanx Sweettooth voor je "water-in-de-mond-lopende" suggesties

Bianca's bakery

4

Ik vind de luchtige bitterkoekjespudding en de luchtige toffeepudding ook erg lekker om te gebruiken. (naast degene die al genoemd zijn).
Ik combineer de pudding altijd met een frisse jam die er goed bij past.

ik heb browni met bananenbavarois en stukjes banaan gecombineerd..

machtig maar errrggg lekker

en het toetje van de maand ananas (met sinasappelsaus die ik dan overigens niet heb gebruikt) met tropische vlaaifruit :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Misschien een domme vraag, maar kunnen al die toetjes gewoon op de taart (uiteraard met een bc dijkje) of moet er nog iets door zoals gelatine om het steviger te maken?

Bianca's bakery

7

Is het niet lekker om aangevette slagroom met verse aardbeien te doen...
Niet heel veel werk, maar wel heel erg lekker.

Zelf heb ik een verjaardagstaart gemaakt met dit en een laag BBB-praline, was erg lekkere cobi al zeg ik t zelf  :lol:

dat zou ik ook wel eens willen weten. ik maak nog niet zolang taarten en heb alleen nog maar banketbakkersroom met jam gebruikt als vulling. gisteren voor het eerst zwitserse room. heeerlijk! maar kan je gewoon je toetje op je taart omkieperen en uitsmeren? of zie ik dat verkeerd? 
ben niet z'n expert op het gebied van vullingen  :o

9

T2605 schreef:

Is het niet lekker om aangevette slagroom met verse aardbeien te doen...
Niet heel veel werk, maar wel heel erg lekker.

Zelf heb ik een verjaardagstaart gemaakt met dit en een laag BBB-praline, was erg lekkere cobi al zeg ik t zelf  :lol:

Zoals gezegd,prefereer ik idd zelfgemaakte vullingen, en die hoeven niet allemaal veel werk/tijd te kosten...dat ben ik met je eens. Maar voor deze keer wil ik echt voor het gemak gaan....want er moeten ballons opgeblazen en gehangen worden, tafels neergezet, broodjes gesmeerd, koude schotel etc etc....dusss...bedankt voor de overheerlijke tip, maar niet voor deze keer.

Bianca's bakery

10

Geen probleem hoor, Ik ben helemaal niet into het communie gebeuren, kan me er niet zo heel veel bij voorstellen, buiten dat het een groot feest moet zijn ;)
Heel veel plezier alvast.

11

Bianca1969 schreef:

Misschien een domme vraag, maar kunnen al die toetjes gewoon op de taart (uiteraard met een bc dijkje) of moet er nog iets door zoals gelatine om het steviger te maken?

lynnndegoede schreef:

dat zou ik ook wel eens willen weten. ik maak nog niet zolang taarten en heb alleen nog maar banketbakkersroom met jam gebruikt als vulling. gisteren voor het eerst zwitserse room. heeerlijk! maar kan je gewoon je toetje op je taart omkieperen en uitsmeren? of zie ik dat verkeerd?
ben niet z'n expert op het gebied van vullingen

Ik doe ze altijd even in een spuitzak (snoepzak), dan kan ik het netjes verdelen over de taart. Als je gaat uitsmeren loop je het risico dat je je biscuit kapottrekt, of dat de laag niet overal even dik is.
Je hoeft er verder niks doorheen te doen. Wel inderdaad even een dijkje eromheen.

Goede tip van de snoepzak haal je die bij de makro

13

wanneer er een saus op zit, kan je die puddingen dan ook gewoon gebruiken? (dat zit op de meeste)  :o

@lynnn ik heb het toetje van de maand ananas met sinasappelsaus gebruikt..

heb de saus niet uit geprobeerd die heb ik zelf opgesnoept...

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela

15 Laatst bewerkt door SweetTooth (28-05-2012 19:35)

Je kunt de pudding gebruiken zonder de saus, maar je zou de saus er ook doorheen kunnen mengen.

Als je zonder wilt kun je het gewoon uit de pot scheppen en stoppen als je bij de saus komt, maar je kunt de pudding ook even in de verpakking in de vriezer stoppen. Dan wordt de saus hard en kun je die er gewoon als "plak" vanaf pakken.

Snoepzakken kun je vast bij de makro kopen.
(ik koop ze hier in Dordt bij Holster Kantoorboekhandel :D , maar volgens mij heeft niet iedere kantoorboekhandel taartdozen, taartkartons, snoepzakken en bonbondoosjes (en nog veel meer :) ) O-) )

bij holster? dat moet ik onthouden!!

17

@sweettooth en @pennyroyaltea
bedankt! kan ik ook eens naar de supermarkt om z'n lekker toetje te kiezen  :9

18

Bedankt allemaal, ik zal nog berichten welke keuze ik gemaakt heb. Handig dat het er zo op gedaan kan worden, heel erg handig.

Bianca's bakery