1

Onderwerp: Mijn eerste koekjes gefreubeld

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste koekjes gebakken
en gedecoreerd, benieuwd wat jullie er van vinden
graag jullie feedback

http://i1227.photobucket.com/albums/ee424/kawazxr/taarten/Koekjes001A28-05-2012I.jpg

http://i1227.photobucket.com/albums/ee424/kawazxr/taarten/Koekjes002C28-05-2012I.jpg

Groetjes Yvonne

Help mijn vrouw heeft een hobby

2

Re: Mijn eerste koekjes gefreubeld

Leuk!! :thumb:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

3

erg mooi!   :thumb:  :thumb:

Ik wil ze wel komen opeten als je daar niemand voor vind :D O-)

ik weet niet of het zo hoort, dat de decoratie kleiner is dan het koekje maar misschien een tip voor de volgende keer (heb ik ergens gelezen) : voor het bakken even de uitgestoken koekjes op de bakplaat in de vriezer leggen. min een uur, dan blijven ze (als het goed is) in goed vorm  ;)

ik vind ze wel erg leuk geworden!

5

lynnndegoede schreef:

ik weet niet of het zo hoort, dat de decoratie kleiner is dan het koekje maar misschien een tip voor de volgende keer (heb ik ergens gelezen) : voor het bakken even de uitgestoken koekjes op de bakplaat in de vriezer leggen. min een uur, dan blijven ze (als het goed is) in goed vorm  ;)

ik vind ze wel erg leuk geworden!

Hoi, dat vond ik inderdaad ook wel erg vreemd, ga volgende keer jou tip uit proberen, dus bedankt daarvoor.

Bedankt allemaal voor het kijken.

6

Het recept van Peggy Porschen gebruiken kan ook. Dat gebruik ik zelf ook en dan lopen koekjes ook niet uit.
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … rschen%29/
Maar ze zijn wel erg leuk geworden  :Y  :Y

7

beertje36 schreef:

Het recept van Peggy Porschen gebruiken kan ook. Dat gebruik ik zelf ook en dan lopen koekjes ook niet uit.

Hoi hoi,
Jij ook bedankt voor de tip en je compliment, ga ik zeker proberen. Had nu de mix van funcakes gebruikt.

8

vonn schreef:
beertje36 schreef:

Hoi hoi,
Jij ook bedankt voor de tip en je compliment, ga ik zeker proberen. Had nu de mix van funcakes gebruikt.

Meeste mixen voor koekjes is met zelfrijzend bakmeel en die gaan uitzetten, dus daarom is dat recept van Peggy Porschen wel geschikt, want die gebruikt bloem, dan gaan ze niet uitlopen. Die mixen zijn wel lekker, maar door het zelfrijzend bakmeel of bakpoeder wat er in zit niet geschikt als koekjes in vorm moeten blijven  :s  :s  Maar zo leer je weer wat en je koekjes waren toch super leuk  :Y  :Y

9 Laatst bewerkt door Boska (30-05-2012 08:10)

Leuk gefreubeld en smaken zullen ze zeker  :D
Inderdaad lopen koekjes van het recept van Peggy Porschen niet uit. Ook niet zonder extra koelen. De later uitgestoken marsepein of fondant past prima op het koekje  :Y
Ik doe zelf wel een beetje smaakstof toevoegen, want de smaak is heel neutraal. Bv. amandel of vanille. Laatst ook een keer sinaasappel gebruikt en dat was een groot succes  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10

Boska schreef:

Inderdaad lopen koekjes van het recept van Peggy Porschen niet uit. Ook niet zonder extra koelen. De later uitgestoken marsepein of fondant past prima op het koekje  :Y
Ik doe zelf wel een beetje smaakstof toevoegen, want de smaak is heel neutraal. Bv. amandel of vanille. Laatst ook een keer sinaasappel gebruikt en dat was een groot succes  :)

Hoi addy,

bedankt voor je reactie, een smaakje is een goed idee gebruik je dan gewoon die van patidess of een andere?

groetjes Yvon

11

vonn schreef:
Boska schreef:

Hoi addy,

bedankt voor je reactie, een smaakje is een goed idee gebruik je dan gewoon die van patidess of een andere?

groetjes Yvon

LorAnn is wat mij betreft de beste. Die is heel geconcentreerd en ze hebben veel smaakjes. Vooral de vanille-butternut is heerlijk  :Y
Maar meestal gebruik ik gewone essence bv van Oeter (ik koop het vaak in Polen, daar hebben ze meer smaakjes)
Succes met bakken  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

Boska schreef:
vonn schreef:
Boska schreef:

Hoi addy,

groetjes Yvon

LorAnn is wat mij betreft de beste. Die is heel geconcentreerd en ze hebben veel smaakjes. Vooral de vanille-butternut is heerlijk  :Y
Maar meestal gebruik ik gewone essence bv van Oeter (ik koop het vaak in Polen, daar hebben ze meer smaakjes)
Succes met bakken  :)

Ik voeg zelf altijd veel vanillesuiker toe omdat de smaak anders inderdaad een beetje vlak is, maar het verhaal over de smaakstofjes is ook wel wat. Dan moet ik toch ook eens proberen.
:Y  :Y  :Y