Onderwerp: een goud sjieke barbapapa lego elf met dora verkeersbord
tja wat een naam
al tijdje niet gepost..
qua taarten..
niet dat ze supergeweldig zijn maar ik kan mn ei kwijt
(niet op volgorde btw)
een verjaardagstaart voor mijn vent om te trakteren op zijn werk
aardbeien-banketbakkersroom met stukjes aardbei afgesmeerd met botercreme op basis witte ganache
tja je eigen verjaardags taart is wel moeilijk.. ik wist echt niks.. en aangezien ik 30 werd.. ach ja dan maar een verkeersbord
gevuld met lemon curd en citroenkwarttaart pudding
voor het eerst mijn lego malletjes geprobeerd.. bleeeh zal nog moeten oefenen.. de taart van mijn vent thuis (we hebben onze verjaardagen samen gevierd omdat er toch maar 6 dagen tussen zit)
gevuld met mona toetje browni bananen bavarois en stukjes banaan
even een stapeltje met 2 mini's ertussen piepen
deze was voor op de camping/bed & breakfast waar we elk jaar zitten als we naar de elf fantasy fair gaan 1 van de taartjes was een bedankje voor diegene die ons heen en terug brachten de ander was voor de eigenaars van de camping/B&B en de stapel is volledig opgegaan aan alle gasten
was mijn eerste keer plooitaartje uitproberen
gevuld met sinasappelperzik vulling met stukjes perzik erin..
deze heb ik niet alleen gemaakt.. een vriendin wilde graag haar vent verrassen maar ze wilde er ook bij helpen (zodat het nog specialer werd)
helaas merkte ik ook omdat satin ice even opwas bij mn lokale taartenwinkel dat funcakes fondant en ik niet goed samen gaan.. bleeeh wat scheurde de boel bij de randen snel zeg.. niet leuk.. kreeg het ook niet fijn glad (poppetjes zijn wel satin ice) maar we hebben het vrolijk opgelost

gevuld met toetje van de maand ananas (zonder de sinaasappelsaus) met tropische vruchten en daarna pure chocolade erover (crispy)
ik had nog wat funcakes over en wilde het gewoon zo snel mogelijk opmaken.. in combi dat ik ook nog wat vulling overhad van de barbapapa taart dus toen even met goldspray geoefend voor een moederdag taartje..
een opdracht voor mijn buurmeisjes 2de verjaardag.. oef wat een rotweer om taarten te maken..als de taart maar 1 min uit de koelkast was glibberde de fondant eral zowat vanaf.. heb 2x moeten bekleden en was nog niet naar mijn zin dus de flubsels een beetje verbloemd met bloempjes..

gevuld met banketbakkersroom en gepureerde aardbeien, botercreme op basis van witte ganache en echte vanille, stukjes aardbei en pure chocola (crispy)
https://www.facebook.com/PennysHobby