1 Laatst bewerkt door yvonnevantilburg (17-11-2012 10:49)

Onderwerp: De paddestoel van kabouter plop (Yes! Eindelijk in het stapel-forum)

Ik voelde me heel vereerd toen een kennis twee weken geleden vroeg of ik een taart kon maken voor haar dochtertje! Had het nog nooit gedaann, dus vond het een hele uitdaging :)

Het thema moest zijn kabouter plop, en omdat puzzelen me zo moeilijk lijkt, heb ik maar een paddestoel gemaakt:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/522809_3785188384319_1094443944_n.jpg

Met kabouterplop natuurlijk :) Zijn vestje en shortje vond ik te moeilijk, dus die ben ik 'vergeten'..

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/546505_3785187464296_1802335216_n.jpg

Bedankt voor het kijken, de reacties, de aanmoedigingen en tips!
(en ps: hoeveel is zo'n taart ongeveer 'waard'?)

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

2

Re: De paddestoel van kabouter plop (Yes! Eindelijk in het stapel-forum)

Echt leuk gedaan zeg ! Ik kan niet zeggen hoeveel de taart waard is want ik kan zo niet zien hoe groot deze is en/f voor hoeveel personen..

Het is een Blandabolletje van 20 cm, en een rond taart van 15 cm..
Simpele kriekenvulling. Had afgesproken dat ik voor deze eerst keer de kosten ging aanrekene, maar ben gewoon benieuwd voor moest ik dit vaker gaan doen ;)
Bedankt trouwens.

4

Tussen 25 en 30 euro lijkt mij zeker waard, niet minder en meer mag altijd  :) Is echt een mooie taart !

5

super leuk geworden!!  :thumb:
Ik reken meestal 1 tot 1,50 p.p. (in de tabellen kun je zien voor hoeveel personen een bepaalde afmeting taart is).
Je kennis zal vast blij zijn met de taart :cool:

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl

6

Leuk gedaan!  :thumb:

7

Goed gelukt hoor.
Toppie  :thumb:

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Merci allemaal :)
Ik was zelf ook écht heel trots!
Jammer dat ie zo snel weer weg moest, hij was net klaar of hij was al weg.. :(

Bedankt Klavertje 4 voor je prijsschatting. Daar verschiet ik wel van :) maar het doet me ook goed dat hij zoveel waard is.

Jennifer 78 ook bedankt! Heb eens gekeken naar de tabellen, maar vind het wel een beetje raar. De paddestoel 'kop' zou voor 11 personen zijn, en de 'steel' voor 6 ongeveer. Op zicht vind ik dat wel niet kloppen  :think:

9

Hij is leuk geworden.....had je wat aan mijn advies?
Maartje

Ja da's waar, ik ging je nog bedanken  :)  (bijna vergeten  :o )
Ik vond het hééél erg spannend om te stapelen, had dit nog nooit gedaan, maar heb zoals jij zei met stokjes en een kartonnetje gewerkt en dat ging prima! De bovenkant van de steel dus ook maar bekleed, maar ik vond het eigenlijk wel heel moeilijk om die vorm te bekleden, heb langs de zijkanten uiteindelijk een stukje eraf geknipt omdat ik daar met zo'n verfrommeld stuk suikerpasta zat (heb ik grotendeels kunnen camoufleren met een leuk raampje  ;)

Bij dezen ook iedere andere paddestoeltaartmaker bedankt voor de inspiratie  :) Wie ooit op dat idee is gekomen, geweldig!

11

Hij is leuk hoor en ik heb even berekend wat ik gerekend zou hebben toen ik net begon (€ 1,50 p.p., stapelmateriaal en boetseren) en ik kwam uit op ong. € 30,=.

12

O je hoefde me niet te bedanken hoor!!!
was gewoon benieuwd hoe het gegaan was!!!
Veel blijfen oefenen.....dat gaat het steeds beter met bekleden!

gr Maartje

Bedankt Yavahn & Maartje :)

:o 30€ voor een taart die ik maak.. Goh, daar wordt ik stil van :)

14

Da's toch juist leuk zo'n bedrag! :Y , je moet niet vergeten dat de ingredienten ook niet goedkoop zijn en er heel wat uurtjes werk in zit (iig bij mij nog wel haha).

@Yavahn, reken je apart voor boetseersel? Zo ja hoe reken je dat uit? per gewicht of een beetje uit de losse hand?

Groetjes Jennifer

you can't buy happines but you can buy chocolate, that's kind of the same thing ;-), voor meer taartjes kan je ook mijn fb pagina bekijken https://www.facebook.com/youcake.nl