1

Onderwerp: Chocolade tempereren met babycakes chocoladesmelter ??

Hoi allemaal,

Ik ben druk bezig met het maken van chocolaatjes voor juffendag alleen nu ben ik erachter gekomen dat ik chocola moet tempereren. Ik vond in de shop van DLT de babycakes chocoladesmelter.....kan ik deze gebruiken om chocola mee te tempereren. Ik kan namelijk nergens vinden hoe warm de chocola word in het apparaat.

Mocht dit niet kunnen....is tempereren van chocola makkelijk te doen ?? Ik heb een digitale food thermometer dus ik zou het eventueel ook au bain marie kunnen doen.

Groetjes,

Biancka

2

Re: Chocolade tempereren met babycakes chocoladesmelter ??

chocolade tempereren is een kunst. dat heb je niet even 1 2 3 onder de knie maar wie weet kom je met wat research op internet ver.
sowieso heb je een digitale thermometer nodig die voedselveilig is.

3

Nee dat kan niet met een warmhoudbak en wat essusweets zegt, das niet iets wat je effe doet

4

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb al research gedaan en het is inderdaad niet makkelijk maar ik wil het wel gaan proberen :) Ik ga nu in ieder geval de babycakes chocoladesmelter niet kopen.

5

Een warmhoudbak is wel handig om te voorkomen dat de boel stolt en niet te warm wordt

6

Dus daar zou ik de smelter wel voor kunnen gebruiken ????

7

Ik weet niet wat voor standen dat ding heeft :)

8

chocolade tempereren kan je au bain marie doen hoor!

je smelt je chocolade langzaam, tot ongeveer 45 graden. Ik gebruik geen thermometer, maar als je dit echt langzaam doet ben je op de juiste temperatuur.

op een marmeren plaat, of op een echt koud aanrechtblad ga je je chocolade met een steek- en paletmes bewerken. je giet 2/3 op de plaat.

heb je je chocolade bewerkt (het moet met je knokkels 'koud' aanvoelen, giet je de chocolade bij de 1/3 die je nog over had. Goed roeren en dan kun je aan de slag.
heel veel succes!

9

Ja dat kan je wel uitleggen maar dat moet je gewoon vaak doen met begeleiding anders wordt t niks

10

Ik denk dat je met temperen van chocolade meer hebt aan een thermometer dan aan een chocolade smelter, het wordt niet warm in de babycakes, maar hoe warm precies.. geen idee.. Ik heb er nog geen thermometer in gehangen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!