1

Onderwerp: Mooi weer tips

Hoi!

Ik heb net een taartje gemaakt.. Wat een drama. Alles plakt en is klef en scheurt (marsepein).
Wat doen de dames met bedrijfje zoal met zulk weer? Of hebben jullie een pand met airco?
Hebben jullie (ook mensen zonder bedrijfje ;) ) goede tips voor het taarten met mooi weer?
Ik wilde nog een baby'tje gaan boetseren, maar dat heb ik maar gewoon laten zitten... Volgende week weer!

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,
Marieke

2

Re: Mooi weer tips

op je werkplek de wel bekende ventilator zetten  :9

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

Hoi,

Hier een dame met bedrijf: ik maak geen taart als het warm is. Als het voor een opdracht moet wel hoor, dan vooral in de avonduren.
Maar als het niet anders kant in gedeelten en tussendoor je handen goed wassen met koud water. Crisco gebruiken, niet te veel.
En veel je taart terugzetten in de koelkast. Soms maak ik gebruik van een airco. En zo min mogelijk slagroom in de vulling, want dat is niet te doen vind ik.

4

zoo, ik zat gister met hetzelfde probleem... alles plakte :lol:  was voor mij ook de eerste x om met mooi weer een taartje te maken, maar kga het de volgende keer inderdaad savonds doen!

5

Hier nog 1 gisteren ook taart gemaakt en vandaag de volgende.

Ik heb 's ochtends de taart gebakken en 1 gelijk bekleed. die andere heb ik idd pas in de avonduren gedaan omdat daar aangevette slagroom in moest. Meteen daarna in de vriezer gezet zodat het gelijk stevig word.

Nu moet ik de laatste van 3 taarten maken dus ga weer snel werken (indien dat me weer lukt)

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

6

Nou vandaag was bij mij in huis toch te warm. Ik probeerde MBC te maken maar dit wilde gewoonweg niet opstijven. Uiteindelijk maar in de koelkast gezet en toen het wat steviger was in de spuitzak en de taart gevuld.

Ik weet nu hoe het is om met dit weer een taart te maken.
Pfff maar het is toch wel weer aardig gelukt.

Nu nog het vervoeren morgen. Hopelijk is het in de auto ook niet te heet. Ik neem ze bevroren mee in een koelbox dus ik hoop dat het goed gaat want ook dat is mijn 1e keer met dit weer.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

7 Laatst bewerkt door Grantaime (25-05-2012 07:48)

Ik ga maar gewoon inpakken voor vakantie en even niet aan taarten denken vandaag. Hoewel ik sta te popelen om dat baby'tje te boetseren, ik ben zo benieuwd hoe 'ie lukt...
Ventilator opzoeken of niet... Twijfel, twijfel :lol:

Groetjes,
Marieke

8

Hier nog een heb een stapeltaart gemaakt wat een drama zeg vooral met de strik alles kleeft er aanvast pff :(  En he zowat een half potje tylose in fondant gedaan en het hard nog niet uit  :( vanaf gisteren al pff en alles wat ik op de taart plakt zakt ervanaf :s  :s Ik weet het niet meer ben radeloos pffff

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

Waar jullie allemaal zin in hebben!
Ik heb er echt geen puf voor nu  :nooo
Gewoon wat gehaald voor bij de koffie.