1

Onderwerp: Help!!

Hallo,

Ik heb een diepe ronde bakvorm 305mm en hoogte 102mm ik wil hem met bc mix maken.
En als vulling banketbakkersroom en botercreme en als boventstelaag nutella. Alleen hoeveel banketbakkersroom en botercreme moet ik maken? En ik wil de vulling botercreme een kleur geven hoeveelstedeel moet ik dan bewaren voor het afsmeren zonder kleur? Zodat ik niet teveel maak. Ik had gelezen dat sommige de taart een dag van te voren bakken en dag erna bekleden. Moet dat perse? En moet de taart in de koelkast of buiten de koelkast?
Hele lijst sorry maar hoop dat iemand me kan helpen want vind nergens een recept voor diepe bakvormen. Alvast bedankt!

Groetjes, Mandy.

2

Re: Help!!

Ik bak de taart altijd 's avonds en vul, bekleed en decoreer hem de volgende dag omdat de taart dan makkelijker te snijden is. Een superverse taart kruimelt heel erg. Maar als jij hem 's ochtend wilt bakken is dat ook geen probleem. Laat de taart dan wel heel goed afkoelen!

Omdat je banketbakkersroom gebruikt MOET de taart in de koelkast!

Botercreme zou ik gewoon maken van 1roomboter, 1margarine (ivm de warmte ) en 500 gram poedersuiker. Wel een smaakje doorheen doen om het lekker te maken (of de mix gebruiken)
Ik maak altijd liever teveel dan te weinig. En restjes kun je gewoon bewaren (invriezen)
Ik zou de helft kleuren. Heb je meer dan genoeg aan.

Bbr zou ik maken met 100gr.

Succes!

Liefs, Zanoni

3

no offence, maar botercreme met ongezouten roomboter!
niet met margarine.... margarine heeft heel andere eigenschappen als roomboter en is eigenlijk geen boter, het is gewoon een heel ander product. als je roomboter goed mixt vind ik het ook zeker niet meer boterig smaken, margarine wel.
Ik snap de warmte wel, maar dan de roomboter niet te ver van te voren eruit halen, een half uurtje tot een uur is met deze warmte echt genoeg. Als hij te zacht wordt ff in de vries. Dan gaat het echt lukken met roomboter hoor.
Ik hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot, maar botercreme hoort met boter!

Je kan de biscuit ook in een pedaalemmerzak bewaren als hij nog lauw is. dan trekt het vocht van de condens enzo ook een beetje in je biscuit, je wilt nl niet dat hij uitdroogt aan de buitenkant. Zo wordt hij ook lekker mals.

4

Vandaar ook 1 deel roomboter en 1 deel margarine. Voor de smaak van de roomboter maar de eigenschappen van margarine. Dan drijft het niet zo snel van je taart af met dit weer.
En het smaakt ook gewoon lekker hoor!

Maar goed, ieder zijn eigen ding he.  ;)

Liefs, Zanoni