1

Onderwerp: Help!! mijn biscuit wordt erg hoog en blijft plakken!!

hallo ik heb van mijn moeder 2 bakvormen gehad van pme een 25 cm en eentje 20 cm lief he :) 
Maar nu heb ik een bestelling voor zondag en heb een biscuitmix. Ik heb de schema aangehouden van felicitaartje aangehouden die van 25 cm is goed;),  maar die van 20 cm wordt zo hoog dat ie over de bakvorm komt en als ik hem eruit haalt dan plakt ie heel erg en gaat alles brokkelen :( 
Ik heb alles goed ingevet maar weet het niet meer 2x geprobeerd en 2x fout gelopen. :grr:  Wat doe ik fout moet ik dan maar de tabel van hier proberen.

tips and tricks zijn super welkom :Y

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

2

Re: Help!! mijn biscuit wordt erg hoog en blijft plakken!!

Niemand! :s

3

Je kan met bakpapier de rand verhogen zodat het biscuit niet overloopt. En waarschijnlijk is die nog niet goed gaar als die nog plakt. Ook zeker lang genoeg mixen!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Ik gebruik ook de tabel van felicitaartjes en mijn 20 cm komt ook hoger dan mijn 25 cm, maar stroomt niet over.
Je kunt inderdaad met bakpapier verhogen of minder mix gebruiken. Denk ook dat je biscuit nog niet gaar was..

5

bedankt voor jullie reactie's ;)
Ik heb er een sate prikker in gedaan en hij kwam er goed uit dau dat betekent dat ie gaar was. :Y
Maar de zijkanten bleef plakken toen die eruit kwam dus brokkelde alles eraf :s
Iemand ervaring met de tabel van hier?

6

ik gebruik altijd de tabel van hier, maar heb geen 20 cm, wel 24cm en die gaat prima.

Ik lees veel bakpapier aan de zijkanten doen voor verhoogd taartje, maar waar maak je die mee vast?

Ik hou de aanwijzingen op de zak aan. Ik los het biscuit echter al na 2 minuten uit de oven, dat gaat bij mij beter. Misschien was je vorm al te ver afgekoeld en plakte je vet alles aan elkaar?
( Ik probeer mee te denken, misschien slaat t nergens op wat ik zeg  :) )

Twee keer knippen, nog te kort.

8

chan1985 schreef:

Ik lees veel bakpapier aan de zijkanten doen voor verhoogd taartje, maar waar maak je die mee vast?

Met boter!
Je doet boter in de vorm, daar bakpapier tegen en ik doe ook weer boter op het bakpapier.

En idd, als vooral de zijkanten blijven plakken, heeft het meer te maken met slecht invetten - bakspray is ook een goeie oplossing.
Ik laat mijn biscuit nog 5min in de vorm en dan ondersteboven op een rooster.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Zorg dat je bakpan goed ingevet is (maar niet te vet)

Gebruik cake release of boter met bloem

Wacht niet met het storten van het biscuit uit de bakpan tot hij is afgekoeld, direct (ook niet na 2 minuten) storten op een afkoelrek. Door het afkoelen ontstaat er vocht tussen het biscuit en de pan, daardoor gaat hij plakken.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

bedankt allemaal voor jullie reactie en meedenken :D

ik had er te veel boter ingesmeerd en geen bloem gedaan :o  dus mischien was ie te vettig en ik heb hem zeker 5 minuten laten rusten in de bakvorm :s

volgende keer er maar gelijk uit halen ,alleen vondt ik het zo raar dat ie vorm van 25 cm wel in 1x lukte en die van 20 cm moest ik het 3x overdoen :grr: en allebei hetzelfde ingevet en ook laten rusten :s

Ik ga de volgende keer en die zal snel komen :+  het gelijk uit de bakvorm halen :thumb: