1

Onderwerp: cc met bessen of ander fruit

mijn schoonzus wil voor haar verjaardag graag cc's met bessen/bosvruchten frambozen ed

nou vind ik het leuker als ze ook in de cc zitten ipv alleen erop, maar hoe?
leg je ze in het beslag per cakevormpje of roer je ze erdoorheen?

wie heeft er goede ideeen?
en wat is lekker om de toef mee te maken?

gr maaike

2

Re: cc met bessen of ander fruit

Gewoon erdoorheen scheppen

3

Ik zou ze dan eerst even door de bloem halen, dan blijven ze beter in het beslag 'hangen'.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Ja klopt anders zakken ze

5

Ik heb laatst bosbessen cupcakes gemaakt en appel-kaneel cupcakes (recept gegoogled). Je maakt eerst het basisrecept voor cupcakes. Bij bosbessen laat je de bevroren bessen even uitlekken (doordat je ze er bevroren in doet, voorkom je het zakken) en dan door het beslag spatelen. Toen ik ze net in het cupje had, leek het net of er alleen maar vruchten inzaten, maar dat kwam met bakken helemaal goed. Daar had ik ook een bosbessen topping bij, jammie!

En bij de appelkaneel de stukjes appel met kaneel mengen (1 appel op 12 cupcakes, ik heb elstars gebruikt, want die had ik liggen) en ook op het laatst er doorheen spatelen. En als topping kaneelbotercreme, ook echt ontzettend lekker! Vooral na een nachtje koelkast in de taartdoos. Ik dacht dat het minder lekker zou worden, maar allebei geproefd en van de volgende dag zelfs lekkerder!
Nou heel verhaal weer, succes!